Παρασκευή 30 Σεπτεμβρίου 2011

ΣΕΚΑΠΛΑΣ-ΠΕΕΥ: Η ΑΓΩΝΙΑ ΤΟΥ ΚΛΑΔΟΥ ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ!

ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΤΟΥ ΣΕΚΑΠΛΑΣ-ΠΕΕΥ


ΠΡΟΣ: κ. Παπαρσένο Αλέξανδρο
Πρόεδρο & Διευθύνοντα Σύμβουλο
του Εθνικού Ταμείου Επιχειρηματικότητας
και Ανάπτυξης (Ε.Τ.Ε.ΑΝ. Α.Ε.)
Αμαλίας 26, 3ος όροφος,
105 57 ΑΘΗΝΑ
ΚΟΙΝ.: Όλα τα μέλη του Συνδέσμου
            (στη συνέχεια της επιστολής κ. Στ. Γαβριήλ)



Αξιότιμε κ. Πρόεδρε,

1. Με την επιστολή μας αριθ. 008/11/ΕΤ/31-ΙΑΝ-2011 (απαντητική δική σας 123316/7-2-2011) σας είχαμε υποβάλλει την παράκληση όπως εξετάσετε ευμενώς τη δυνατότητα χορήγησης τριετούς παράτασης για την αποπληρωμή των δανείων που χορηγήθηκαν από το Ταμείο σας κατά τα έτη 2008 και 2009 δεδομένου ότι, ενόψει της δυσμενούς οικονομικής συγκυρίας, πολλά από τα μέλη μας αδυνατούν να καταβάλλουν εμπροθέσμως τις δόσεις αποπληρωμής τους.

2. Θεωρούμε ότι είναι γνωστό σε όλους μας το αναμφισβήτητο γεγονός ότι ο κλάδος μας επλήγη περισσότερο από όλους είτε αμέσως (φόρος πολυτελείας, ιδιαίτερα υψηλή ετήσια αντικειμενική δαπάνη –τεκμήριο κυριότητας και κατοχής σκάφους, έκτακτη εισφορά στην αντικειμενική δαπάνη κ.λπ.) είτε εμμέσως με τις γνωστές, επίσης σε όλους μας, οικονομικές επιβαρύνσεις τόσον σε μας, ως επιχειρήσεων, όσον και στους εν δυνάμει μελλοντικούς πελάτες/αγοραστές.

3. Πρόσθετα και για την ενότητα παρουσίασης του όλου θέματος κρίνουμε σκόπιμο να σας ενημερώσουμε και επί των ακολούθων δυσμενών παραμέτρων που συνθέτουν το όλον θέμα:

- Οι πωλήσεις σκαφών, εφοδίων κ.λπ. καθώς και η παροχή υπηρεσιών των μελών μας είναι στο απόλυτο μηδέν με μηδενική επίσης παραγγελιοληψία για τους επόμενους μήνες.

- Οι Τράπεζες μας αποκλείουν από οιαδήποτε χορήγηση κεφαλαίων κίνησης ενώ η προεξόφληση αξιόγραφων γίνεται με δυσκολία και σε χαμηλότερα ποσοστά.

- Οι αμοιβές του απασχολούμενου προσωπικού καταβάλλονται με δυσκολία, η αναπόφευκτη δε μείωση των θέσεων εργασίας δημιουργεί εκρηκτικό εργασιακό περιβάλλον.

- Η επιβολή των τελευταίων δυσβάστακτων μέτρων σε συνδυασμό με την κατακόρυφη πτώση του ενδιαφέροντος μηδενίζει ήδη τις πωλήσεις άρα και τυχόν προσδοκώμενα έσοδα.

Τα επίσημα (από τις Λιμενικές Αρχές) αριθμητικά στοιχεία του έτους 2010 είναι αποκαρδιωτικά ενώ ακόμη χειρότερα είναι του Α΄ εξαμήνου του τρέχοντος έτους 2011.

Πολλοί συνάδελφοι έχουν ήδη κλείσει τις επιχειρήσεις τους.

Μεγάλος επίσης αριθμός συναδέλφων ασφυκτιούν από τα χρέη τους.

Και το σημαντικότερο:

Το 75% των ετησίως πωλούμενων μικρών σκαφών (λέμβων) είναι ελληνικής παραγωγής!! Κατασκευάζονται χειρονακτικά, με ότι αυτό σημαίνει για την ανεργία, και δεν εισάγονται όπως άλλα προϊόντα.

4. Κατόπιν όλων των παραπάνω παρακαλούμε, και πάλι, όπως εξετασθεί προς την κατεύθυνση να ικανοποιηθεί το αίτημά μας αυτό γνωρίζοντάς μας σχετικά τις αποφάσεις σας προκειμένου στη συνέχεια ενημερώσουμε τα εκατοντάδες ανά την Επικράτεια μέλη μας.

Με τιμή

Για το ΔΣ/ΣΕΚΑΠΛΑΣ ΠΕΕΥ

Ο Πρόεδρος                      Ο Γενικός Γραμματέας
Ηλίας Περιμένης                Αλέξανδρος Ζέης




ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΤΟΥ ΦΟΥΣΚΩΤΟΥ
  Αν και κανείς δεν περιμένει τίποτα πιά από κανέναν, ο ΣΕΚΑΠΛΑΣ-ΠΕΕΥ συνεχίζει τις απελπισμένες προσπάθειες επικοινωνίας με κυβερνητικούς παράγοντες. Το σοβαρότατο θέμα του τραπεζικού δανεισμού βεβαίως δεν αφορά όλους τους επιχειρηματίες, γιατί δεν έσπευσαν όλοι να πάρουν δάνεια την "χρυσή εποχή", μιά και κάποιοι πιό συνετοί, ίσως να σκέφτηκαν ότι πιθανόν να μην μπορέσουν στο μέλλον να αποπληρώσουν τον εύκολο δανεισμό (το ίδιο ακριβώς συνέβη και με τα δάνεια που αφειδώς "χάριζε" το Τ.Ε.Μ.Π.Μ.Ε.). Έτσι, δημιουργούνται συνθήκες "αθέμιτου" ανταγωνισμού, μεταξύ αυτών που πληρώνουν και αυτών που δεν πληρώνουν. Φυσικά, στην παρούσα κατάσταση τίποτα δεν έχει πιά σημασία, αφού όπως -δυστυχώς- έχει γίνει φανερό, η κυβέρνηση επιχειρεί να εξαφανίσει κυριολεκτικά όχι απλώς την μεσαία τάξη αλλά την κάθε μικρή επιχείρηση. Ο κλάδος των σκαφών αναψυχής, δεν θα πρέπει να ξεχνάμε ότι είναι και εισαγωγικός (και όχι μόνο κατασκευαστικός όπως προφανώς για λόγους εντυπώσεων επισημαίνει διαρκώς ο ΣΕΚΑΠΛΑΣ-ΠΕΕΥ, του οποίου ο μεν Πρόεδρος είναι κατασκευαστής, αλλά ο Γενικός Γραμματέας εισαγωγέας-αντιπρόσωπος, και μάλιστα μεγάλου βεληνεκούς). Έτσι, θα πρέπει να ληφθεί μέριμνα και για τους εισαγωγείς σκαφών, οι οποίοι επίσης βλέπουν τις πωλήσεις τους να μηδενίζονται και τις περιουσίες τους να απαξιώνονται, οδηγούμενοι έτσι στην ανεργία αλλά και στερώντας από την οικονομία το μεγάλο μέρος προστιθέμενης αξίας των σκαφών τους (από κινητήρες και τρέϊλερ μέχρι τέντες και ναυτιλιακά). Τέλος, αναγνωρίζοντας τις προσπάθειες του ΣΕΚΑΠΛΑΣ-ΠΕΕΥ αλλά και συμπάσχοντας με τον ταχέως καταποντιζόμενο κλάδο, θα πρέπει να θέσουμε και το ερώτημα της συμμετοχής στο Ναυτικό Σαλόνι Αθηνών ορισμένων εταιρειών (πάντα σύμφωνα με πληροφορίες), οι οποίες είναι γνωστό ότι έχουν τεράστια ανοίγματα στην αγορά και ότι αδυνατούν να ανταπεξέλθουν σε οποιαδήποτε πληρωμή. Ο ΣΕΚΠΛΑΣ-ΠΕΕΥ και η διοργανώτρια εταιρεία θα πρέπει να αναρτήσουν στο διαδίκτυο τα συμβόλαια πληρωμής των περιπτέρων όλων των εταιρειών πλαστικών και φουσκωτών σκαφών που θα λάβουν μέρος, έτσι ώστε το συντριπτικά μεγαλύτερο ποσοστό κατασκευαστών και εισαγωγέων που ΔΕΝ θα συμμετάσχει επειδή, σαν σωστοί επιχειρηματίες βλέπουν ότι δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα, να μην μένουν με λανθασμένες εντυπώσεις. Αυτά, και ο Μεγαλοδύναμος ας μας βοηθήσει να σωθούμε από τους "σωτήρες μας", Γερμανούς και Έλληνες!

ΔΕΙΤΕ ΕΝΑ ΟΜΟΡΦΟ VIDEOCLIP ΑΠΟ ΤΗΝ "REVENT-REVENGER DAY" TOY 2009, ΣΤΗΝ ΜΗΛΟ

Πατήστε ΕΔΩ για το videoclip της Revenger.


ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΤΟΥ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟΥ "ΦΟΥΣΚΩΤΟ"
Η αντιπροσωπεία της REVENGER, μας έστειλε ένα όμορφο videoclip από την επιτυχημένη εκδήλωση-συγκέντρωση ιδιοκτητών Revenger που έγινε το 2009 στην Μήλο (και δημοσιεύθηκε στο τεύχος Νο 67 αλλά και στον διεθνή Τύπο), το οποίο επιμελήθηκε η σκηνοθέτιδα Ζωή Μανουσαρίδη. Απολαύστε το και θυμηθείτε ότι η ζωή είναι μπροστά, το καλοκαίρι θα ξανάρθει σε 6 μήνες και ότι η οικονομία... ρόδα είναι και γυρίζει! 

Τρίτη 27 Σεπτεμβρίου 2011

ΑΦΙΕΡΩΜΕΝΟ ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΑ ΣΤΗΝ «ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ»

  Δανειολήπτης αυτοπυρπολείται έξω από τράπεζα  
στην Θεσσαλονίκη την Παρασκευή 16 Σεπτεμβρίου. Ποιος έχει σειρά;;;

51 SALONE NAUTICO GENOA: 1-9 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ




  Με 1.300 εκθέτες και 2.000 σκάφη (τα 450 στο νερό), ανοίγει τις πύλες της το Σάββατο 1 Οκτωβρίου η 51η Ναυτική Έκθεση της Genova. Το περιοδικό μας θα δημοσιεύσει τις φωτογραφίες και τις αναλύσεις των νέων μοντέλων φουσκωτών (που δεν προβλέπονται πολλά, λόγω της κρίσης που μαστίζει τον κλάδο αναψυχής και στην Ευρώπη), παρ’ ότι δεν θα στείλει φέτος στην Ιταλία την γνωστή τριμελή αποστολή, λόγω των αναγκαίων όσο και αναπόφευκτων περικοπών. Ας ελπίσουμε ότι το 2012 τα πράγματα θα είναι καλύτερα στην Ελλάδα. Πάντως, ακόμα κι αν του χρόνου δούμε βελτίωση, ή τουλάχιστον κάποια «επανεκκίνηση» των οικονομικών μεγεθών, ο κλάδος των σκαφών αναψυχής στην χώρα μας θα χρειαστεί τουλάχιστον ΠΕΝΤΕ ΜΕ ΔΕΚΑ ΧΡΟΝΙΑ για να ξαναβρεθεί στα επίπεδα του 2005-2008. Αυτή είναι η σκληρή πραγματικότητα, αλλά και ο λόγος για τον οποίον φέτος θα «επισκεφθούμε» την Genova μόνο μέσω Internet

Πέμπτη 22 Σεπτεμβρίου 2011

ΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΚΑΙ Η ΛΥΣΗ

  Επειδή ως λαός έχουμε την τάση να ξεχωρίζουμε μόνο όσα μας ενδιαφέρουν και μας ενοχλούν σε ένα κείμενο (π.χ.) και να αγνοούμε τα πριν και τα μετά, τα οποία όμως δίνουν άλλη διάσταση και νόημα στις πέντε αράδες που μας ενόχλησαν, σπεύδουμε εδώ να διευκρινίσουμε ότι το σημερινό πρόβλημα της Ελλάδος δεν είναι θέμα ή ευθύνη ενός, δύο, πέντε ή δέκα λιγότερο ή περισσότερο ικανών πολιτικών, αλλά του συνόλου του πολιτικού-εκδοτικού-δημοσιογραφικού-βιομηχανικού συστήματος που μας κυβέρνησε (και μας κυβερνά) όλα αυτά τα χρόνια. Επίσης, είναι περιττό να επιχειρεί ο καθένας να αναφέρει τα όσα ο ίδιος έπραξε ή υποστήριξε τα προηγούμενα χρόνια βλέποντας το πρόβλημα να δημιουργείται και τη θύελλα να έρχεται, πρώτον γιατί δεν τα θυμάται κανείς, δεύτερον γιατί κανείς δεν ενδιαφέρεται και τρίτον γιατί η παρελθοντολογία δεν μπορεί να αλλάξει τίποτα στο παρόν. (Δηλαδή, το ότι το περιοδικό "ΦΟΥΣΚΩΤΟ" από το 2000 έγραφε και παρατηρούσε και αναρωτιόταν για τις πολλές φίρμες, για τις πατημένες γάστρες σε πάρκινγκ που συνιστούσαν μάρκα, για τον τραπεζικό δανεισμό και τις επιχειρήσεις που έφταναν να διαφημίζουν 84 δόσεις για μία ψαρόβαρκα, για την τρέλλα των δεκάμετρων ΣΕ ΣΥΝΔΥΑΣΜΟ με την εγκατάλειψη των μικρών RIBs από όλους τους κατασκευαστές, για την σχεδόν "προκλητική" επέκταση του ορισμού των "μικρών σκαφών" στα... 12 μέτρα κτλ., δίνουν απλώς στο περιοδικό και στον υπογράφοντα το άχαρο δικαίωμα να λέει σήμερα "εγώ σας τα' λεγα". Άχαρο όσο και άχρηστο. Η μόνη χρησιμότητα που μπορεί να έχει η αναφορά στις σωστές παρατηρήσεις και εκτιμήσεις που κάναμε στο παρελθόν, είναι το να μας πάρουν πιό σοβαρά σήμερα όσοι εκ του κλάδου έχουν απομείνει διατηρώντας κάποιες πιθανότητες επιβίωσης στην μεταμνημονιακή (και δυστυχώς πρέπει να πούμε "μετα-Παπανδρεϊκή") Ελλάδα.  
  Στην περίπτωση της χώρας μας, συμβαίνει το εξής παράδοξο: Ενώ σύσσωμος ο οικονομικός, πολιτικός και επιστημονικός κόσμος σε ολόκληρη την υφήλιο (και φυσικά εντός της Ελλάδος) δήλωνε και φώναζε σε όλους τους τόνους από τα μέσα του 2010 πως ό,τι κι αν κάνουμε, ό,τι κι αν γίνει, όσα κι αν στερηθούμε, όσα κι αν δανειστούμε, το πρόβλημα του δημοσίου χρέους σε συνδυασμό με την ύφεση θα δημιουργήσει ένα φαύλο κύκλο που θα βουλιάζει την χώρα και την κοινωνία όλο και περισσότερο, υπήρχε μόνο μία μικρή ομάδα, δηλαδή οι επικεφαλείς της κυβέρνησης (και σε καμμία περίπτωση όλοι οι κυβερνητικοί βουλευτές, ούτε βεβαίως και το κόμμα του ΠαΣοΚ), η οποία με φανατισμό επέμενε και επέβαλλε ως μόνη οδό αυτή που ακολουθήσαμε ως τώρα, δηλαδή το μνημόνιο και το μεσοπρόθεσμο. Προβλέψεις αποφεύγουμε να κάνουμε, αλλά οι επόμενοι μήνες δεν θα φέρουν τίποτα καλό για τον κόσμο, για την χώρα ή και για την δημοκρατία (όπως την έχει καταντήσει ο "ιδιότυπος" και σίγουρα καθεστωτικός "πρωθυπουργισμός" που επικρατεί στην Ελλάδα από το 1985 περίπου). Δεν είναι λοιπόν το πρόβλημά μας ο "ακατάλληλος" υπουργός ή αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών, πολύ απλά γιατί είναι εμφανές ότι δεν πιστεύει ούτε ο ίδιος τα όσα λέει και πράττει! Το ερώτημα δεν έχει να κάνει με τις πραγματικές ικανότητες των ανδρών, αλλά με το γιατί έχουν επιλέξει να θέσουν εαυτούς στις υπηρεσίες ξένων διοικητών και επιτρόπων, μιλώντας αποκλειστικά για νούμερα και αδιαφορώντας για τους ανθρώπους (και επί του θέματος των ικανοτήτων, όσο και της -υποτιθέμενης- "ευφυΐας" κάποιων εκ των κυβερνητικών, αναρωτιόμαστε αν κατά την άποψή τους, ευφυής είναι αυτός που θεωρεί τους άλλους χαζούς! Κάτι τέτοιο μας δείχνουν οι υπουργοί μας, και ας τους βοηθήσει ο Ύψιστος, για το καλό όλων (αλλά και για το δικό τους) να εγκαταλείψουν αυτή τη Μεσσιανική/φασιστική/απάνθρωπη συμπεριφορά, και να ξαναγίνουν Έλληνες).
  Ο θάνατος ενός παραγωγικού κλάδου, όπως για παράδειγμα αυτός του κλάδου των σκαφών αναψυχής και δη των φουσκωτών, έχει ελάχιστη σημασία μπροστά στην καταστροφή μιάς ολόκληρης χώρας. Και σε κάθε περίπτωση, όταν δυστυχώς πλήττονται βάναυσα οι φτωχοί, οι γέροντες και οι αναξιοπαθούντες, ο συγκεκριμένος κλάδος ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΔΥΝΑΤΟΝ ούτε να ζητά ούτε και να λαμβάνει μέτρα ευνοϊκής μεταχείρισης. Καμμία κυβέρνηση που επιβάλλει σκληρά μέτρα στις μάζες δεν θα μπορούσε να ευνοήσει τα είδη πολυτελείας. Γιατί όταν λείπει το ψωμί και η θέρμανση, το μυαλό βέβαια δεν μπορεί να είναι στις βάρκες και στις εξωλέμβιες που θα μας πάνε για ψάρεμα. Πιό λογικό θα ήταν να υπάρξει μία φορολογική ελάφρυνση στα δίκυκλα έως 150 c.c. και στα Ι.Χ. έως 1.200 c.c. (για να καλυφθεί η μετακίνηση που αποτελεί "είδος πρώτης ανάγκης") παρά να υπάρξουν ευνοϊκές ρυθμίσεις για τα σκάφη αναψυχής. Μας αρέσει δεν μας αρέσει, μας συμφέρει δεν μας συμφέρει, αυτή είναι η φωνή της λογικής. Και πρέπει να προβλέπουμε τι θα συμβεί, πρέπει να ξέρουμε τι να περιμένουμε και δεν θα πρέπει να σπρώχνουμε την κάθε μέρα να περνά με όνειρα και φαντασίες για υποθετικά σενάρια, μιά και μόνο έτσι θα αντιμετωπίσουμε την πραγματικότητα. Αλοίμονο αν κάποιος που έχει μία επιχείρηση-ναυπηγείο σκαφών αναψυχής, συνεχίσει να ζει και να "μπαίνει μέσα" καθημερινά με την ελπίδα ότι ο όποιος υπουργός οικονομικών θα θεσπίσει ευνοϊκά μέτρα για την κατασκευή και πώληση σκαφών. Αυτό που πρέπει να κάνει  είναι να μειώσει στο ελάχιστο τα έξοδά του και να ελπίσει ότι τα όποια αποθέματα μπορεί να έχει από την καλή επταετία 2001-2008, επαρκούν να τον διατηρήσουν για τα επόμενα χρόνια. Τα επόμενα χρόνια, που η αγορά θα αρχίσει σιγά σιγά να αναπτύσσεται με τα σκάφη, μεγέθη και μοντέλα που θα προσδιορίσει ΤΟΤΕ η ζήτηση του κοινού.
  Η θάλασσα και τα σκάφη, είναι ένα χόμπυ αλλά και μία παρόρμηση και εσωτερική ανάγκη που υπάρχει σε πολύ κόσμο, και όπως γινόταν στο μακρινό παρελθόν, έτσι και τώρα, παρά τις δυσκολίες, θα βρει τρόπο να ικανοποιείται και να εκτονώνεται. Το περιοδικό "ΦΟΥΣΚΩΤΟ", παρ' ότι έχει δεχθεί ισχυρότατο πλήγμα από την κατάρρευση της αγοράς (αλλά και την μη αναμενόμενη συμπεριφορά πολλών επιχειρήσεων), φιλοδοξεί τόσο για τους δημιουργούς του όσο και για τους αναγνώστες του, να παραμείνει σαν ένα ανοιχτό παράθυρο στη θάλασσα. Το μεγάλο του πρόβλημα, είναι ότι ενώ μέχρι τώρα δεν πίστευε μόνο τους πολιτικούς, δυστυχώς σήμερα, μετά από κάποιες συμπεριφορές, τείνει να πάψει να πιστεύει και στους ανθρώπους...


ΤΟ ΕΠΟΜΕΝΟ ΤΕΥΧΟΣ Νο 84 ΘΑ ΚΥΚΛΟΦΟΡΗΣΕΙ ΣΤΙΣ ΑΡΧΕΣ ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ ΣΕ ΟΛΗ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ. Η ΑΚΡΙΒΗΣ ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ ΘΑ ΑΝΑΚΟΙΝΩΘΕΙ ΣΤΟ BLOG.

Τετάρτη 21 Σεπτεμβρίου 2011

ΔΥΣΤΥΧΩΣ ΕΠΤΩΧΕΥΣΑΜΕΝ (ΑΠΟ ΠΟΛΙΤΙΚΟΥΣ ΑΝΔΡΕΣ)

  Είναι σαφές-σαφέστατον, ηλίου φαεινότερον και ευρέως αποδεκτόν, ότι το εξωτερικό δημόσιο χρέος της Ελλάδος διαμορφώθηκε κυρίως μετά το 1981, και διογκώθηκε κυρίως την τελευταία δεκαετία. Σ’ όλο αυτό το διάστημα, προφανώς αυτοί που κυβερνούσαν, δανείζονταν, διακανόνιζαν και γνώριζαν επακριβώς τα νούμερα. Αυτοί, απέτυχαν. Και απέτυχαν, γιατί δεν ήταν αρκετά ικανοί, αρκετά θαρραλέοι, ή τίποτα (και) από τα δύο. Το ότι ΑΚΡΙΒΩΣ οι ίδιοι (αποτυχόντες) εμφανίζονται σήμερα ως «σωτήρες», είναι από ανησυχητικό μέχρι τραγικό. Ουδέν τραγικότερον όμως από την εμφάνιση του Αναπληρωτή Υπουργού Οικονομικών κ. Π. Οικονόμου  το πρωΐ της Τετάρτης 22/9 στην τηλεοπτική εκπομπή του ΣΚΑΪ «Πρώτη Γραμμή», όπου κατάφερε να εκνευρίσει και να τρελλάνει τους (συνήθως φιλοκυβερνητικούς-μνημονιακούς) δημοσιογράφους Λυριτζή-Οικονόμου, με το να μην δίνει απαντήσεις σε τίποτα, να ισχυρίζεται ότι σε δύο μήνες θα λυθεί οριστικά (!) το πρόβλημα του δανεισμού, και να δηλώνει ότι δεν υπάρχουν νέα μέτρα. Προς τον αναπληρωτή Υπ. Οικονομικών κ. Π. Οικονόμου, φεύ, απευθύνεται η δραματική επιστολή του ΣΕΚΑΠΛΑΣ-ΠΕΕΥ που αναρτάται στη συνέχεια, και τον αναπληρωτή Υπ. Οικονομικών κ. Π. Οικονόμου ζητούν να συναντήσουν οι εκπρόσωποι του Συνδέσμου, για να του εκθέσουν τις απόψεις τους εν όψει του νέου φορολογικού νομοσχεδίου. Δυστυχώς, εάν το Δ.Σ. του ΣΕΚΑΠΛΑΣ-ΠΕΕΥ είχε παρακολουθήσει τον πολιτικό αυτόν άνδρα, το μέλος του οικονομικού επιτελείου που «σώζει τη χώρα», στην εκπομπή του ΣΚΑΪ,  θα ακύρωνε το ραντεβού και θα έψαχνε κάποιον άλλο τρόπο επικοινωνίας με την κυβέρνηση προς «διάσωση του κλάδου»!
  Η δική μας συμβουλή, είναι μία: Ο σώζων εαυτόν σωθήτω! (Γιατί είναι σαφές ότι οι πολιτικοί σαν τον κ. Π. Οικονόμου, δεν θα μπορέσουν να σώσουν ούτε τον εαυτό τους από τις ευθύνες που θα τους καταλογιστούν τα επόμενα χρόνια).

Υ.Γ. Προς επίρρωσιν των γραφομένων, παρακαλούμε αναζητήστε στο www.skai.gr την «Πρωϊνή Γραμμή» της 22ας/9/2011, παρακολουθήστε την, και βγάλτε τα συμπεράσματά σας.

Δευτέρα 19 Σεπτεμβρίου 2011

ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΚΑΙ ΜΕΛΕΤΗ ΣΕΚΑΠΛΑΣ-ΠΕΕΥ ΠΡΟΣ ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ – ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΤΟΥ «ΦΟΥΣΚΩΤΟ»


  Το Δ.Σ. του ΣΕΚΑΠΛΑΣ-ΠΕΕΥ, αντιμετωπίζοντας καθημερινά την τραγική κατάσταση στην οποία έχει περιέλθει ο κλάδος, και σε μία τελευταία απελπισμένη προσπάθεια, συνέταξε μία επιστολή προς το Υπουργείο Οικονομικών όπου περιγράφει την (ουσιαστική) πτώχευση ενός ολόκληρου κλάδου, καθώς και μία μελέτη για τις απώλειες εσόδων του κράτους λόγω της μείωσης των πωλήσεων σκαφών.
  Όσο φιλότιμη κι αν είναι αυτή η προσπάθεια, πολύ φοβόμαστε (μια και έχουμε, σαν περιοδικό, την συνολική εικόνα της αγοράς) ότι: 1) Τα πράγματα είναι πολύ χειρότερα από όσο τα περιγράφει ο ΣΕΚΑΠΛΑΣ, 2) Ότι τα νούμερα που αναφέρονται είναι σταγόνες εν τω ωκεανώ σε σχέση με τα κολοσσιαία χρέη της χώρας, 3) Ότι δυστυχώς κανείς αρμόδιος δεν έχει ούτε την διάθεση, ούτε την δυνατότητα αλλά ούτε και την πολιτική βούληση να κάνει κάτι, γιατί σε μια εποχή όπου η «σοσιαλιστική» κυβέρνηση αποφασίζει να κόψει το ηλεκτρικό ρεύμα σε φτωχούς και ανάπηρους αδιακρίτως αν δεν πληρώσουν το χαράτσι που τους επιβάλλει, είναι αδύνατον να προχωρήσει σε θετικά μέτρα υπέρ των σκαφών αναψυχής (τα οποία σκάφη, ήδη από τον Μάρτιο του 2010 έχει θεωρήσει, και φορολογήσει, ως είδη πολυτελείας). Έτσι, η καταστροφή ενός δυνάμει εξαγωγικού κλάδου, το κλείσιμο δεκάδων επιχειρήσεων, και η καταδίκη σε ανεργία εκατοντάδων (ή και χιλιάδων) εργαζομένων, θεωρούνται ως «παράπλευρες απώλειες» σε ένα πόλεμο που ο κλάδος δεν προξένησε αλλά τελικά αποτέλεσε το μεγαλύτερο θύμα (γιατί οι κλάδοι αυτοκινήτου και μοτοσυκλέττας παρουσιάζουν πτώση 60% και 45% αντίστοιχα, διατηρούν όμως μία αναμφισβήτητη δυναμική και σε καινούρια οχήματα αλλά και στη βοηθητική βιομηχανία, δηλαδή service, ανταλλακτικά, συνεργεία και λοιπές υπηρεσίες. Στα σκάφη αναψυχής, η πραγματική πτώση πωλήσεων και τζίρου ξεπερνά το 90%!).
  Κλείνοντας το σχόλιό μας, και πριν διαβάσετε την, όντως δραματική, επιστολή αγωνίας του ΣΕΚΑΠΛΑΣ-ΠΕΕΥ προς το –άμεσα υπεύθυνο- Υπουργείο Οικονομικών, να σας θυμίσουμε ότι σαν περιοδικό, είμαστε δυστυχώς οι πρώτοι που διαγνώσαμε την κατάσταση τον Ιούλιο του 2010, παρ’ ότι το μεγαλύτερο μέρος του κλάδου τελούσε τότε σε κατάσταση, αν όχι ευθυμίας, τουλάχιστον ηθελημένης άγνοιας ή «στρουθοκαμηλισμού». Φυσικά, καμμία εταιρεία σκαφών αναψυχής δεν θα μπορούσε να κάνει κάτι για να αντιστρέψει την κατάσταση, μια και η μόνη υπεύθυνη είναι η Κυβέρνηση και οι χειρισμοί της (σημειώστε ότι αυτό ισχύει για την κάθε κυβέρνηση της κάθε εποχής). Αυτό όμως που θα μπορούσαν να κάνουν οι εταιρείες βλέποντας την θύελλα να έρχεται, ήταν να μην συνεχίσουν να «ανοίγονται» και να περιορίσουν τα έξοδα και τις υποχρεώσεις τους εγκαίρως, πριν αρχίσουν να «φεσώνουν» η μία την άλλη δημιουργώντας ένα ντόμινο που ήδη κατέστρεψε πολλούς και απειλεί να καταστρέψει κι άλλους!

Το εξώφυλλο του «ΦΟΥΣΚΩΤΟ» τον Ιούλιο του 2010, για το
οποίο ορισμένοι «κοντόφθαλμοι» είπαν ότι… «τρόμαξε τον κόσμο»!
 

ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΣΕΚΑΠΛΑΣ -ΠΕΕΥ

ΠΡΟΣ: κ. Παντελή Οικονόμου
 Αν. Υπουργό Οικονομικών
Αξιότιμε κύριε Υπουργέ,
1. Ο Σύνδεσμος Ελλήνων Κατασκευαστών Πολυεστερικών και Άλλων Σκαφών, Παρελκομένων, Εξαρτημάτων, Εμπόρων και Υπηρεσιών (ΣΕΚΑΠΛΑΣ-ΠΕΕΥ), με αφορμή τις πρόσφατες πληροφορίες που είδαν το φως της δημοσιότητας περί κατάρτισης νέου φορολογικού νομοσχεδίου, με την επιστολή του αυτή έχει την τιμή να σας παρακαλέσει όπως δεχτείτε αντιπροσωπεία του προκειμένου έγκυρα και με βάση επίσημα στοιχεία, σας ενημερώσει έτσι ώστε να ληφθούν οι σωστές αποφάσεις. Αναφέρουμε επίσης ότι το όλον θέμα έχει, από τον Σύνδεσμό μας, μελετηθεί σε βάθος και σε όλες  τις παραμέτρους που το συνθέτουν συμπεριλαμβανομένων και των οικονομικών (φόρος πολυτελείας-ετήσια τεκμαρτή δαπάνη).
2. Ο κλάδος μας εκπροσωπεί, πανελλαδικά, άνω των τετρακοσίων (400)  ελληνικών επιχειρήσεων όπως μεταποιητικές μονάδες κατασκευής λέμβων, φουσκωτών και πολυεστερικών σκαφών, ταχυπλόων σκαφών, μικρών καμπινάτων σκαφών, παρελκομένων αυτών καθώς και όλο το φάσμα των εισαγωγέων, εμπόρων, παροχέων υπηρεσιών που δραστηριοποιούνται σε ότι έχει σχέση με το «μικρό σκάφος» για αναψυχή, αλιεία καθώς και για ειδικές χρήσεις (σωστικά, επαγγελματικά μεταφοράς επιβατών-αλιευτικά-φορτηγά, στρατιωτικά, λιμενικά κ.λπ.).
Οι πωλήσεις μας και η παροχή υπηρεσιών των μελών μας είναι στο απόλυτο μηδέν με μηδενική επίσης παραγγελιοληψία για τους επόμενους μήνες.
Οι Τράπεζες μας αποκλείουν από οιαδήποτε χορήγηση κεφαλαίων κίνησης ενώ η προεξόφληση αξιογράφων γίνεται με δυσκολία και σε χαμηλότερα ποσοστά.
Οι αμοιβές του απασχολούμενου προσωπικού καταβάλλονται με δυσκολία, η αναπόφευκτη δε μείωση των θέσεων εργασίας δημιουργεί εκρηκτικό εργασιακό περιβάλλον.
Η επιβολή φόρου πολυτελείας σε συνδυασμό με την κατακόρυφη πτώση του ενδιαφέροντος μηδενίζει ήδη τις πωλήσεις άρα και τυχόν προσδοκώμενα έσοδα.
Τα επίσημα (από τις Λιμενικές Αρχές) αριθμητικά στοιχεία του έτους 2010 είναι αποκαρδιωτικά ενώ ακόμη χειρότερα είναι του Α΄ εξαμήνου του τρέχοντος έτους 2011.
Πολλοί συνάδελφοι έχουν ήδη κλείσει τις επιχειρήσεις τους.
Μεγάλος επίσης αριθμός συναδέλφων ασφυκτιούν από τα χρέη τους.
Το μικρό σκάφος θεωρείται από την Πολιτεία χλιδή και βάλλεται !!!  
Ο ιδιοκτήτης βάρκας μετονομάσθηκε από βαρκάρης σε «σκαφάτος»
Και το σημαντικότερο:
Το 75% των ετησίως πωλούμενων μικρών σκαφών (λέμβων) είναι ελληνικής παραγωγής!! Κατασκευάζονται χειρονακτικά, με ότι αυτό σημαίνει για την ανεργία, και δεν εισάγονται όπως άλλα προϊόντα.
3. Όπως αποδεικνύεται από τα επίσημα στατιστικά στοιχεία των Λιμενικών Αρχών της χώρας μας κατά το έτος 2007 λεμβολογήθηκαν 11.112 μικρά σκάφη ολικού μήκους μέχρι και 10 μέτρων ενώ τα, επίσης, επίσημα στοιχεία του Α΄ εξαμήνου και τα προσδοκώμενα, αναλογικά, για το Β΄ εξάμηνο του τ.έ 2011 υπολογίζονται (συνολικά για το έτος 2011) σε 2.750.
Παρουσιάζεται, αναμφισβήτητα πλέον, μείωση, μεταξύ των ετών 2007 και 2011, κατά 8.362 μικρά σκάφη.
Κύριε Υπουργέ,
Είναι αναμφισβήτητο γεγονός ότι κάθε επαχθές μέτρο που λαμβάνει η Πολιτεία στην παραγωγική (και εμπορική) διαδικασία προϊόντων, εν προκειμένω στα σκάφη αναψυχής, δημιουργεί αναταράξεις με δυσμενείς οικονομικές συνέπειες τόσον στις επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στον συγκεκριμένο τομέα όσον και στην ίδια την Πολιτεία. Αντίθετα η κατάργηση του τεκμηρίου για τα σκάφη αναψυχής ολικού μήκους κάτω των δέκα (10) μέτρων το έτος 2002 είχε ως άμεσο αποτέλεσμα τον υπερδιπλασιασμό των πωλήσεων σκαφών ολικού μήκους μέχρι και δέκα (10) μέτρων κατά την επακολουθήσασα πενταετία, ενώ το 75% αυτών ήσαν ελληνικής κατασκευής. Πλέον αυτού δημιουργήθηκαν νέες θέσεις εργασίας, δόθηκε σημαντική ώθηση στο θαλάσσιο τουρισμό ενώ υπερδιπλασιάστηκαν τα έσοδα από τον Φ.Π.Α.
Η κατάργηση του τεκμηρίου για τα συγκεκριμένα σκάφη αποτέλεσε προϊόν μακρού διαλόγου με την Πολιτεία που υιοθέτησε την άποψη ότι το πενιχρό όφελος από την εφαρμογή των τεκμηρίων στο συγκεκριμένο πεδίο μαζί με την ατέλειωτη γραφειοκρατία που επιφέρει την παρακολούθησή τους δίνουν υπερβολικά αρνητικό αποτέλεσμα στον ισολογισμό σε σχέση με τους άμεσους και έμμεσους φόρους που εισπράττονται από την αύξηση της εγχώριας παραγωγής. Αυτό εξάλλου απεδείχθη περίτρανα στην πράξη από τα επίσημα στατιστικά στοιχεία που αποδεικνύουν τον υπερδιπλασιασμό των παραγόμενων στη χώρα μας σκαφών ολικού μήκους έως και 10 μέτρων.
Επισημαίνεται ότι σύμφωνα με τις διατάξεις αρμοδιότητας του Υπουργείου Ναυτιλίας (Άρθρο 5 του Γενικού Κανονισμού Λιμένα αριθ. 23, ΦΕΚ 231 τ.Β΄/01-3-2000) η καταχώριση στα Βιβλία Εγγραφής Μικρών Σκαφών (Β.Ε.Μ.Σ.) κάθε σκάφους και κινητήρα προϋποθέτει την υποβολή πρωτότυπων παραστατικών (τιμολογίων κ.λπ.), αποκλειομένης με τον τρόπο αυτό οποιασδήποτε περίπτωσης μη έκδοσης παραστατικού.
Στο επισυναπτόμενο ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ απεικονίζεται υπολογιστική μελέτη σχετική με τη μείωση των εσόδων του κρατικού προϋπολογισμού, αντίστοιχη της μείωσης του αριθμού των μικρών σκαφών που διατέθηκαν στην αγορά.

Κύριε Υπουργέ,
Μαζί με τις ευχές μας για την ευόδωση των καθηκόντων σας, παρακαλούμε και πάλι όπως δεχθείτε αντιπροσωπεία μας ορίζοντας ημερομηνία και ώρα συνάντησής μας.
Με τιμή
Για το ΣΕΚΑΠΛΑΣ ΠΕΕΥ
Ο Πρόεδρος                                                    Ο Γενικός Γραμματέας

   Ηλίας Περιμένης                                                         Αλέξανδρος Ζέης

ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΙΚΗ ΜΕΛΕΤΗ
                                                    Ανήκει στην αναφορά ΣΕΚΑΠΛΑΣ-ΠΕΕΥ αριθ. 112/11ΕΤ
1. ΣΥΝΟΠΤΙΚΑ
Α΄  ΜΕΙΩΣΗ ΕΣΟΔΩΝ
ΚΡΑΤΙΚΟΥ ΠΡΟΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΥ
ΑΙΤΙΟΛΟΓΙΑ
ΕΥΡΩ
ΑΠΟ Φ.Π.Α.

      39.808.758,00

ΑΠΟ Ε.Φ.Κ.


        5.602.540,00

ΑΠΟ ΕΚΔΟΣΗ ΑΔΕΙΩΝ ΑΛΙΕΙΑΣ – ΕΚΤΕΛΕΣΗΣ ΠΛΟΩΝ


        1.031.452,27

ΣΥΝΟΛΟ


       46.442.750,27
Β΄  ΜΕΙΩΣΗ ΕΣΟΔΩΝ ΤΡΙΤΩΝ (Ν.Α.Τ.)
ΑΠΟ ΔΙΑΘΕΣΗ ΕΝΤΥΠΩΝ ΑΔΕΙΩΝ ΑΛΙΕΙΑΣ
961,630,00 Ευρώ

ΓΕΝΙΚΟ ΣΥΝΟΛΟ                                                               47.404.380,27 Ευρώ

2. ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ
Α΄  ΜΕΙΩΣΗ ΕΣΟΔΩΝ ΚΡΑΤΙΚΟΥ ΠΡΟΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΥ ΑΠΟ Φ.Π.Α.
          Α1.: Από αγορά σκάφους, κινητήρα κ.λπ.
7.000,00 (Ευρώ-Αγορά 5/μετρου σκάφους φουσκωτού ή πολυεστερικού) + 6.200,00 (Ευρώ-Αγορά μ.ό. 50 ΗΡ εξωλέμβιου κινητήρα) + 1.000,00 (Ευρώ-Αγορά σωστικών/πυροσβεστικών εφοδίων) + 800,00 (Ευρώ-Αγορά ρυμουλκούμενου οχήματος - Trailer) = 15.000,00 Ευρώ Χ 8.362 (αριθμός μείωσης πωληθέντων σκαφών)= 125.430.000,00 Ευρώ Χ 23% (Φ.Π.Α.) = 28.848.900,00 Ευρώ.
          Α2.:  Από ασφάλιση σκαφών (άρθρα 8,9 του ν. 2743/1999, ΦΕΚ 211 Α΄).
          8.362 (σκάφη) Χ 300,00 Ευρώ (μ.ό. ασφαλίστρων ετησίως χωρίς Φ.Π.Α.)= 2.508.600,00 Ευρώ Χ 23%= 576.978,00 Ευρώ.
Α3.: Από συντήρηση κινητήρων σκαφών.
8.362 (σκάφη) Χ 400,00 Ευρώ (μ.ό. ανά σκάφος ετησίως χωρίς Φ.Π.Α.)= 3.344.800,00 Ευρώ Χ 23%= 769.304,00 Ευρώ.
Α4.: Από τέλη ελλιμενισμού σε τουριστικούς λιμένες.
8.362 (σκάφη) Χ 300,00 Ευρώ (μηνιαίο δικαίωμα για 5/μετρο σκάφος χωρίς Φ.Π.Α.) =2508600 Ευρώ Χ 12 μήνες= 30.103.200,00 Ευρώ Χ 23%= 6.937.736,00 Ευρώ.
Α5.: Από κατανάλωση καυσίμων (βενζίνης). Σημερινή τιμή 1,70 Ευρώ.
8.362 (σκάφη) Χ 10 (λίτρα ημερησίως) = 83.620 X 100 (ημέρες ετησίως) = 8.362.000 (λίτρα βενζίνης ετησίως).
Ε.Φ.Κ. = 670 Ευρώ στα 1000 λίτρα = 5.602.540 Ευρώ.
ΦΠΑ 23%= 2.675.840 Ευρώ.
Β΄ ΜΕΙΩΣΗ ΛΟΙΠΩΝ ΕΣΟΔΩΝ ΚΡΑΤΙΚΟΥ ΠΡΟΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΥ
          1. Όλα σχεδόν τα μικρά σκάφη εφοδιάζονται με άδεια αλιείας σκάφους ισχύος δύο (2) ετών (β.δ. 666/66, ΦΕΚ  160 Α΄).
          Για σκάφος με κινητήρα (μ.ο.) 50 Η.Ρ. καταβάλλονται, υπέρ του κρατικού προϋπολογισμού, (άρθρο 6 του π.δ. 373/1985, ΦΕΚ 131 Α΄, όπως τροποποιήθηκε με την Κ.Υ.Α. αριθ. 251629/10-1-1994 ΦΕΚ 68 Β΄), 73,35 Ευρώ.
          Κατά συνέπεια:
8.362 (σκάφη) Χ 73,35 (Ευρώ για κινητήρα 50 ΗΡ) = 613.352,27 Ευρώ.
2. Όλα τα μικρά σκάφη εφοδιάζονται με άδεια εκτέλεσης πλόων το αντίτιμο της οποίας έχει καθορισθεί στα 50,00 Ευρώ (Γενικός Κανονισμός Λιμένων αριθ. 45, ΦΕΚ 1535 τ.Β΄/04-08-2008), που αποτελεί έσοδο του κρατικού προϋπολογισμού (Ν. 3697/2008, ΦΕΚ 194 τ.Α΄/25-09-2008).
Κατά συνέπεια:
8.362 (σκάφη) Χ 50,00 (Ευρώ –Αγορά εντύπου άδειας) = 418.100,00 Ευρώ.
Δ΄ ΜΕΙΩΣΗ ΛΟΙΠΩΝ ΕΣΟΔΩΝ ΥΠΕΡ ΤΡΙΤΩΝ
1. Το αντίτιμο για την αγορά του βιβλιαρίου (άδειας αλιευτικού σκάφους), διετούς ισχύος, ανέρχεται στο ποσό των 35,00 Ευρώ (Υ.Α. αριθ.5437.7/12/01/3-12-2001, ΦΕΚ 1639 Β΄).
          8362(σκάφη) Χ 35,00 (Αντίτιμο άδειας) = 292.670,00 Ευρώ.
2. Έστω ότι σε κάθε σκάφος, κατά μ.ό, επιβαίνουν τέσσερα (4) άτομα, τα οποία εφοδιάζονται με ατομική άδεια αλιείας, το αντίτιμο της οποίας ανέρχεται στα 20,00 Ευρώ (Υ.Α. αριθ.5437.7/12/01/3-12-2001, ΦΕΚ 1639 Β΄).
8362 (σκάφη) Χ 4 (άτομα) = 33.448.00 Χ 20,00 (Αντίτιμο άδειας) = 668.960,00 Ευρώ.
ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Το αντίτιμο της άδειας αλιευτικού σκάφους και της ατομικής άδειας αλιείας περιέρχεται στο πολύπαθο Ναυτικό Απομαχικό Ταμείο (Ν.Α.Τ.).


Πέμπτη 15 Σεπτεμβρίου 2011

33o ΝΑΥΤΙΚΟ ΣΑΛΟΝΙ ΑΘΗΝΩΝ 15-23 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 2011: ΠΟΛΛΟΙ ΕΚΘΕΤΕΣ ΝΑΥΤΙΛΙΑΚΩΝ, ΛΙΓΟΙ ΣΚΑΦΩΝ, ΕΛΑΧΙΣΤΟΙ ΦΟΥΣΚΩΤΩΝ, ΟΥΔΕΙΣ ΕΞΩΛΕΜΒΙΩΝ!

  Αναρτήθηκε στο site της ΕXPO ONE ο προσωρινός κατάλογος εκθετών του 33ου Ναυτικού Σαλονιού Αθηνών που θα ανοίξει τις πύλες του σε ένα μήνα στο Metropolitan Expo του Ελ. Βενιζέλος. Όπως μπορείτε να δείτε, προς το παρόν οι συντριπτικά περισσότεροι εκθέτες είναι επιχειρήσεις ναυτιλιακών, αξεσσουάρ και ηλεκτρονικών. Υπάρχουν βέβαια αρκετές εκδόσεις (οι οποίες συμψηφίζουν τα μικρά τους περίπτερα με διαφήμιση), ελάχιστες φίρμες πλαστικών σκαφών αναψυχής, και μόνο δύο (!) εταιρείες φουσκωτών σκαφών! Όσο για κινητήρες, εκτός της Motocraft δεν υπάρχει καμμία άλλη αντιπροσωπεία! Ελπίζουμε ότι ο κατάλογος αυτός θα εμπλουτιστεί (μπορείτε να τον παρακολουθείτε στο site: www.athensboatshow.gr), ειδ' άλλως το Ναυτικό Σαλόνι θα πρέπει να αλλάξει όνομα και να μετονομαστεί, για φέτος τουλάχιστον, σε "Έκθεση Ναυτιλιακών Αθηνών". Αυτό, γιατί όπως λέει ένας παλαιός και έμπειρος κατασκευαστής πλαστικών σκαφών, «χωρίς βάρκα δεν υπάρχει τίποτα»! Απόλυτα σωστό: Αν δεν υπάρχει το σκάφος, που θα βιδώσεις τη μηχανή και που θα τοποθετήσεις τα ναυτιλιακά, τα αξεσσουάρ και τις τέντες;!


ΠΡΟΣΩΡΙΝΟΣ ΚΑΤΑΛΟΓΟΣ ΕΚΘΕΤΩΝ ΤΗΝ 15/9/2011

3S SOUND SECURITY SYSTEMS - ΚΑΠΩΝΗΣ ΚΩΝ/ΝΟΣ
ΑΓΓΕΛΑΚΗΣ ΝΙΚΗΤΑΣ - ΝΙΚΙΤΑ
ΑΘΗΝΑΪΚΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΚΟΤΕΡΩΝ ΑΕ 1980-2011
ΑΙΓΑΙΟΝ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΑΕ
ΑΙΟΛΙΚΗ ΤΕΧΝΙΚΗ - ΠΑΠΑΔΑΝΤΩΝΑΚΗ Μ. & ΣΙΑ ΟΕ
AQUACENTER - ΣΙΔΕΡΗΣ ΜΥΡΩΝ
ALL BLUE - ΖΩΙΔΗΣ ΖΗΣΗΣ
ΑΜΑΛΘΕΙΑ ΜΑΡΙΝ ΕΠΕ
ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΠΟΥΛΟΣ Α. & ΣΙΑ ΕΕ
ΑΝΔΡΕΟΥ Α. & ΣΙΑ ΟΕ
ΑΡΓΥΡΑΚΟΠΟΥΛΟΣ Θ. ΑΓΓΕΛΟΣ
AFTERMARKET MARINE PARTS - ΓΕΩΡΓΙΑΔΗΣ Χ. - ΚΟΝΤΟΥΛΗΣ Α. ΟΕ
ΒΑΛΚΑΝΙΚΗ ΝΑΥΤΙΛΙΑΚΗ ΑΕ - ΠΡΟΣΩ ΟΛΟΤΑΧΩΣ
ΒΕΡΝΙΚΟΣ ΚΟΤΤΕΡΑ ΑΕ
VETUS HELLAS - DEN OUDEN & ΣΙΑ ΕΠΕ
VIOTAP - ΤΥΛΙΓΑΔΑ ΑΦΟΙ ΑΒΕΕ
BMTECH
WWW.RIBANDSEA.COM - ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ ΙΩΣΗΦ
GRAFO ARTISTI - ΠΑΠΑΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ ΒΕΝΕΤΣΙΑΝΟΣ
GREEN MOTORS
DEEP FISHING - ΠΑΤΣΗΣ ΣΠΥΡΙΔΩΝ
ΔΗΛΟΣ ΑΕ
DIGITAL TRACER SA
DIMARE - ΖΗΣΙΜΟΠΟΥΛΟΣ Δ. & ΣΙΑ ΟΕ
ΔΡΟΜΕΥΣ - ΒΛΑΧΟΣ ΚΩΝ/ΝΟΣ
E-SKAFOS.GR
ΕΘΝΟΣ - ΨΑΡΕΜΑ & ΦΟΥΣΚΩΤΟ
EKΔOΣEIΣ BAPBEPH
ΕΚΔΟΣΕΙΣ Ε. ΕΥΓΕΝΙΤΑΚΗ - WWW.THALASSAMEDIA.GR
ENEQ ΕΠΕ
ΖΑΦΕΙΡΟΠΟΥΛΟΣ Π. ΟΕ
ICE SEA ΟΕ - ΠΕΤΡΑΚΗΣ Γ. - ΔΡΑΚΟΣ Π.
INTERCOAST
ΙΝΤΕΡΝΑΥΤΙΚΗ ΑΕΒΕ
INTERTRADE ΕΠΕ
ΚΑΪΜΑΚΗ ΣΜΑΡΑΓΔΑ - ALL ABOUT SPORT
ΚΑΠΠΑ ΜΑΡΙΝ ΑΕ
ΚΑΤΣΑΦΑΝΑΣ Γ. & ΣΙΑ ΟΕ - HELLAS MARINE ELECTRONICS
KAFETZIDAKIS SAIL
ΚΟΚΚΟΤΑΣ ΕΠΕ
COSMOS YACHTING
QUANTUM GREECE - ΤΑΧΤΑΤΖΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ & ΥΙΟΣ ΟΕ
ΚΥΡΙΑΚΟΥΛΗΣ ΜΕΣΟΓΕΙΑΚΑΙ ΚΡΟΥΑΖΙΕΡΑΙ ΝΑΥΤΙΛΙΑΚΗ ΑΕ
LEADMAR LTD
LELIS DIESEL MARINE
LUXURY BOAT & SUV
MARINE LOΟK - ΠΕΡΑΝΤΙΝΙΔΗΣ ΣΤΑΥΡΟΣ
MARCRUISING - ΜΑΡΑΤΣΙΝΟΣ Δ. ΑΕ
MELTEMI RIGGING LTD - ΜΕΛΤΕΜΙ ΑΡΜΑΤΩΣΙΕΣ ΕΠΕ
MOTOCRAFT AE
ΜΠΑΛΑΦΟΥΤΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
NAVIMO HELLAS
ΝΑΥΤΙΛΟΣ ΕΠΕ
ΝΤΙ ΓΟΥΑΙ ΣΗ ΕΛΛΑΣ ΝΕΠΑ
ORTSA.GR
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΣΧΟΛΗ ΝΑΥΑΓΟΣΩΣΤΙΚΗΣ
PANORIOS - ΠΑΝΩΡΙΟΣ ΣΩΚΡΑΤΗΣ
PANTAENIUS ΑΣΦΑΛΙΣΕΙΣ ΣΚΑΦΩΝ ΑΝΑΨΥΧΗΣ
ΠΕΡΙΜΕΝΗΣ Η. & Θ. ΕΠΕ - OCEANIC
ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ - ΤΟ ΨΑΡΕΜΑ ΚΑΙ ΤΑ ΜΥΣΤΙΚΑ ΤΟΥ
PLANACO ΑΒΕΕ
PLATONSEA - ΡΟΔΟΥΣΑΚΗΣ ΠΛΑΤΩΝΑΣ
PLEFSI
POWERDIVE INTERNATIONAL - BRAD HERON
PRO-CEED LTD
Σ.Ι.Τ.Ε.Σ.Α.Π.
SAILING-INFO.GR - ΚΟΝΙΔΑΡΗΣ ΣΠΥΡΟΣ
ΣΑΚΙΩΤΗΣ ΑΕ - MEGA ELECTRONICS
SEA&BOAT - ΒΕΝΙΕΡΗΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ
SKIPPERONDECK.GR
ΣΚΟΡΔΙΛΗΣ ΑΕ
ΣΤΑΤΟΥΣ ΓΙΩΤΣ ΜΕΠΕ
ΣΧΟΙΝΑ ΜΑΡΙΑ - LUCKY FISHING
ΤΕΧΝΑΒΑ ΑΕ
TECHNOCHROM SA
TCT MEDIA
ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΗΣ ΝΙΚ. ΕΠΕ
YACHTTIME.GR
ULTRA ANCHORS - MEGA YACHTS
ΦΙΛΙΠΠΑΚΗΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΕΠΕ
ΦΟΥΣΚΩΤΟ - ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ POWERBOAT & RIB (ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ)
FURUNO HELLAS SA
ΨΥΚΤΟΔΥΝΑΜΙΚΗ ΟΕ - ΚΟΥΤΕΛΟΣ Ν. - ΣΚΟΡΔΙΛΗΣ Ι. ΟΕ