Παρ’ ότι πιστεύουμε ότι οι αναλυτικές δημοσιεύσεις στα έντυπα περιοδικά ειδικού Τύπου προσφέρουν μεγαλύτερες δυνατότητες στον αναγνώστη για την εμπέδωση αλλά και την απόλαυση της πληροφορίας και του θέματος που τον ενδιαφέρει (γι’ αυτό εξ’ άλλου θα δημοσιεύσουμε στο «ΦΟΥΣΚΩΤΟ» το πλήρες άρθρο), ωστόσο φρονούμε ότι μια πρόγευση και μερικά βασικά στοιχεία είναι απαραίτητα για την ενημέρωση όλων των ενδιαφερομένων. (Εξ’ άλλου, όπως έχουμε αναφέρει πολλές φορές, θεωρούμε ότι η συνεργασία έντυπων και ηλεκτρονικών μέσων ενημέρωσης είναι ιδανική εφ’ όσον γίνεται με την σωστή αναλογία και μέτρο).
Επιστροφή λοιπόν στην δοκιμή της Honda BF 250, που έγινε με ιδανικές συνθήκες στον ήρεμο και ηλιόλουστο κόλπο της Νάπολη. Η BF 250 είχε τοποθετηθεί σε σκάφη που μάλλον απαιτούσαν (ή/και δέχονταν) μεγαλύτερη ισχύ, ακριβώς για να δείξει ότι μπορεί κάλλιστα να ανταπεξέλθει και σε απαιτήσεις 300 ίππων (τουλάχιστον όσον αφορά την τουριστική χρήση και όχι βέβαια τις απόλυτες επιδόσεις). Έτσι, στο πανέμορφο Scorpion των 9 μέτρων, η μονή BF 250 άγγιξε τους 50 κόμβους τελικής με 5 επιβαίνοντες και 250 λίτρα βενζίνης, παρ’ ότι το μακρύ βήμα περιόρισε την επιτάχυνση από τις χαμηλές στις μεσαίες σ.α.λ. Στο 4XC των 7 μέτρων (Ιταλικό σκάφος που διατίθεται από την Honda Italia) οι επιδόσεις ήταν καλές σε πλανάρισμα, επιτάχυνση και τελική, παρά το φορτίο των 5 ατόμων και την βαρειά κατασκευή. Τέλος, στο καμπινάτο 4 XC των 9 μέτρων, το ζεύγος των BF 250 εντυπωσίασε σε όλο το φάσμα λειτουργίας, με τρομερή επιτάχυνση από στάση, αλλά και τελική άνω των 50 κόμβων (επίσης με 5 επιβαίνοντες και 300 λίτρα βενζίνης).
Αν οι επιδόσεις κρίνονται από ικανοποιητικές έως άριστες (και θα βελτιωθούν ακόμα περισσότερο όταν παρουσιαστεί η πλήρης γκάμα προπελλών Honda), παραμένει βέβαια το ερώτημα της κατανάλωσης, που στις μέρες μας απασχολεί πολύ κόσμο σε όλη την Ευρώπη (στην Ελλάδα δεν μας ενδιαφέρει τόσο η κατανάλωση, γιατί… δεν χρησιμοποιούμε πιά τα σκάφη μας!). Και σ’ αυτόν τον τομέα, η BF 250 απεδείχθη εξαιρετική, τουλάχιστον στις μεσαίες σ.α.λ. κρουαζιέρας (3.000-5.000) όπου ενεργοποιείται το ECOmo, δηλαδή η τεχνολογία φτωχού μίγματος. Οι τιμές που καταγράψαμε σε όλα τα σκάφη ήταν της τάξεως του 1.0-1.2 lt/n.mile στην κρουαζιέρα, ενώ στο W.O.T. των 6.200-6.300 σ.α.λ. η ένδειξη δεν ξεπέρασε τα 86 lt την ώρα, έμεινε δηλαδή γύρω και κάτω των 1.80-2.00 lt/n.mile σε όλα τα σκάφη. Όσον αφορά τέλος την διπλή τοποθέτηση στο μεγάλο και βαρύ καμπινάτο 4XC των 9 μέτρων, οι τιμές κατανάλωσης κυμάνθηκαν από 1.62 lt/n.mile στην κρουαζιέρα έως 3.3 lt/n.mile στο W.O.T. των 6.300 σ.α.λ. και 50+ κόμβων.
Σαν γενικές παρατηρήσεις, σημειώνουμε τον αυξημένο μηχανικό θόρυβο (αλλά με κάθε επιφύλαξη, γιατί οι κινητήρες του τεστ ήταν προ-παραγωγής), την πολύ καλή απόκριση στο γκάζι και στο trim, την όχι ιδανική επιλογή προπελλών (η οποία πάντως είχε γίνει με γνώμονα την επίτευξη των μέγιστων σ.α.λ.), την άριστη, εύκολη και αθόρυβη επιλογή σχέσεων στο νέο ενισχυμένο σύστημα μετάδοσης και βέβαια την πανέμορφη εμφάνιση του κινητήρα σε σχήμα, χρώμα και μέγεθος.
Περισσότερα θα διαβάσετε στο νέο τεύχος του περιοδικού «ΦΟΥΣΚΩΤΟ», που θα κυκλοφορήσει σύντομα στα περίπτερα όλης της χώρας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου