Παρασκευή 4 Νοεμβρίου 2011

ΝΕΑ HONDA BF 250: ΠΡΩΤΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΚΑΙ TEST ΣΤΗΝ ΝΑΠΟΛΗ



  
Η πρώτη παρουσίαση της νέας Honda BF 250 έγινε στην Νάπολη στις 2 και 3 Νοεμβρίου. Η τεχνική παρουσίαση ήταν αναλυτική και πλήρης και συνοδεύθηκε από μία ολόκληρη μέρα δοκιμών στον κόλπο της Νάπολη, με όχι λιγότερα από 5 σκάφη, 3 RIBs και 2 πολυεστερικά. Η άψογη οργάνωση, το μελετημένο πρόγραμμα αλλά και ο πολύ καλός καιρός (ηλιοφάνεια, θερμοκρασίες 22-23οC και ήρεμη θάλασσα), αποτέλεσαν τις ιδανικές συνθήκες για πλήρη αξιολόγηση των δυνατοτήτων, της απόδοσης και της οικονομίας που υπόσχεται ο νέος κινητήρας. Στην συνέχεια, θα δώσουμε μία πρώτη (αλλά ολοκληρωμένη) γεύση της παρουσίασης και των τεστ της BF 250, ενώ πλήρη ανάλυση σε πολυσέλιδο άρθρο θα δημοσιευθεί στο τεύχος Νο 84 του «ΦΟΥΣΚΩΤΟ» που θα κυκλοφορήσει σε λίγες μέρες στα περίπτερα όλης της χώρας. Επίσης, θα ακολουθήσουν μικρά videos με την BF 250 σε δράση.

ΤΕΧΝΙΚΑ
Η BF 250 ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ μία «ενισχυμένη» BF 225. Πρόκειται για έναν εντελώς καινούριο κινητήρα, που προέρχεται μεν από τον τομέα του αυτοκινήτου σαν μπλοκ, αλλά ενσωματώνει όλες τις σύγχρονες τεχνολογίες και πατέντες της Honda για την μέγιστη αποδοτικότητα σε ισχύ και μειωμένη κατανάλωση καυσίμου. Επίσης, ο νέος κινητήρας διαθέτει νέα μετάδοση με πιο υδροδυναμικό πόδι, ενισχυμένο άξονα και γρανάζια, μείωση 2.00 προς 1 και δυνατότητα τοποθέτησης προπελλών διαμέτρου 16 ιντσών, κάτι που προφανώς ευνοεί την τοποθέτηση της BF 250 σε μεγαλύτερα και βαρύτερα σκάφη (cruising και –ιδίως- fishing). Φυσικά, όλα αυτά δεν έχουν επέμβει αρνητικά στο βάρος, το οποίο παραμένει σε λογικά/χαμηλά πλαίσια, δηλαδή από 278 έως 288 κιλά, ανάλογα με την έκδοση. Αν θα μπορούσε κάποιος να καταλογίσει κάτι στο νέο κινητήρα, αυτό θα ήταν μόνο η απουσία ηλεκτρονικών χειριστηρίων, κάτι που πλέον διαθέτει σαν στάνταρντ ο ανταγωνισμός. Όμως, τα ηλεκτρονικά συστήματα της BF 250 που σχετίζονται με το γκάζι (δηλαδή τις κινήσεις της μανέτας) και βελτιώνουν την απόδοση είναι τόσα πολλά και προηγμένα, ώστε τουλάχιστον στα σκάφη που δοκιμάσαμε, πραγματικά δεν μας έλειψαν τα ηλεκτρονικά χειριστήρια (παρά μόνο στην απουσία αυτόματου συγχρονισμού στροφών στο σκάφος με τους δύο κινητήρες).
  Η BF 250 βασίζεται σε ένα μπλοκ V6 60ο με αυξημένο κυβισμό, στα 3.583 c.c. Έχει 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο με σύστημα VTEC, και 1ΕΕΚ ανά πλευρά κυλίνδρων. Η ισχύς είναι 250 Hp στον άξονα της προπέλλας στις 5.800 σ.α.λ., ενώ οι μέγιστες σ.α.λ. έχουν ανέβει στις 6.300, με ωφέλιμη περιοχή λειτουργίας τις 5.300-6.300 σ.α.λ. Ο νέος κινητήρας ξεχωρίζει για το διπλό σύστημα «απευθείας εισαγωγής αέρα», όπου υπάρχει χωριστή διόδος για τον αέρα της ψύξης από εμπρός, ενώ οι χαρακτηριστικές εισαγωγές δεξιά και αριστερά στο καπάκι οδηγούν τον αέρα εισαγωγής μέσα από ένα σύστημα που διαχωρίζει και «αδειάζει» το νερό, κατευθείαν στην πεταλούδα του γκαζιού. Όσον δε αφορά την ψύξη, υπάρχει ένα βεντιλατέρ συνδεδεμένο απευθείας με τον στρόφαλο, που εξασφαλίζει χαμηλές θερμοκρασίες σε όλο το σώμα του κινητήρα (και στα ηλεκτρονικά του συστήματα), σε συνδυασμό βεβαίως με την κλασσική υδρόψυξη.
  Το προηγμένο ECU (κομπιούτερ διαχείρισης) είναι υπεύθυνο για πλείστες όσες λειτουργίες που διευκολύνουν τον χειρισμό και βελτιώνουν την απόδοση:
  1) ΕΛΕΓΧΟΣ ΦΟΡΤΙΟΥ «ΚΟΜΠΛΑΡΙΣΜΑΤΟΣ»: Το ECU «αισθάνεται» την κίνηση της μανέτας στην επιλογή πρόσω-κράτει-ανάποδα, και ανάλογα με τις σ.α.λ. και το άνοιγμα του γκαζιού, «κόβει» το αβάνς στους κυλίνδρους 4, 5 και 6, μειώνοντας έτσι την ροπή και διευκολύνοντας το κομπλάρισμα της ταχύτητας χωρίς τα γνωστά «τραντάγματα» και ήχους που πολύ συχνά τρομάζουν τους χειριστές! Πράγματι, οι χειρισμοί σε όλα τα σκάφη που δοκιμάσαμε γίνονταν απαλά, θυμίζοντας αλλαγές σε κιβώτιο αυτοκινήτου με συμπλέκτη.
  2) ΑΥΤΟΜΑΤΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΦΟΡΤΙΣΗΣ: Βραβευμένο με το πρώτο βραβείο επινόησης IBEX 2011 είναι το νέο σύστημα φόρτισης στο ρελαντί, από το πανίσχυρο αλτερνέϊτορ των 90 Α (!), το οποίο παίρνει κίνηση με ιμάντα από το βολάν/βεντιλατέρ: Στο ρελαντί των 650 σ.α.λ., το αλτερνέϊτορ δίνει 9 Α φόρτισης για χρήση ηλεκτρικών συσκευών 12 V στο σκάφος. Όταν όμως, πάντα στο ρελαντί, λειτουργεί κάποια ηλεκτρική συσκευή ή μηχανισμός που τραβάει ρεύμα, τότε το ECU ανεβάζει το ρελαντί κατά 100 σ.α.λ. στις 750 σ.α.λ., και η απόδοση του αλτερνέϊτορ αυξάνεται από τα 9 στα… 40 Α, πάντα στο ρελαντί των 750 σ.α.λ. Αυτό συμβαίνει μόνο όταν ο κινητήρας βρίσκεται στο κράτει, οπότε μπορεί να χρειαστεί ρεύμα για τον εργάτη της άγκυρας, ή /και (για χρήση ψαρέματος) ηλεκτρική εξωλέμβιο. Μόλις η μανέτα πάει στο πρόσω, οι σ.α.λ. στο ρελαντί επανέρχονται στις 650. Όσο για την πλεύση, αρκεί να πούμε ότι στις 1000 σ.α.λ. το αλτερνέϊτορ παράγει 54,3 Α και στις 4.000 σ.α.λ. δίνει 66 Α!
  3) BLAST: Μία ακόμα μοναδική και «έξυπνη» λειτουργία, πάντα σχετική με τα ηλεκτρονικά, είναι το BLAST (boosted low speed torque, δηλαδή ενισχυμένη ροπή στις χαμηλές ταχύτητες). Το σύστημα αυτό αυξάνει την αναλογία καυσίμου μόνο από τις πολύ χαμηλές σ.α.λ.  και μόνο όταν το ECU αισθανθεί ότι η μανέτα κατεβαίνει απότομα στη φάση του πλαναρίσματος. Αμέσως μόλις το σκάφος πλανάρει και οι στροφές ανέβουν, η λειτουργία του BLAST τερματίζεται και το ECU επιστρέφει στην ιδανική αναλογία αέρα/καυσίμου. Στην δοκιμή μας, η αλήθεια είναι ότι δεν έγινε ιδιαίτερα αισθητό το σύστημα αυτό, μια και ο κινητήρας ήταν τόσο δυνατός όσο αναμενόταν από 3.6 λίτρα και 250 ίππους. Τα οφέλη του BLAST υποθέτουμε θα φανούν σε συγκριτικά τεστ και στις αναλυτικές μετρήσεις με το ραντάρ που θα διενεργήσουμε όταν ο κινητήρας έρθει στην Ελλάδα (Φεβρουάριος 2012).
  4) ECOmo: ECOmo σημαίνει «Economy Control Motor», και πρόκειται για την ήδη γνωστή και εφαρμοσμένη «τεχνολογία φτωχού καυσίμου» της Honda, που βελτιώνει σημαντικά την κατανάλωση επειδή ο κινητήρας λειτουργεί με φτωχό μίγμα σε ταχύτητες κρουαζιέρας και στις μεσαίες σ.α.λ. Στην BF 250 συναντάμε την δεύτερη γενιά αυτής της τεχνολογίας, που υπόσχεται… 30% μεγαλύτερη οικονομία στις συνθήκες κρουαζιέρας από τον ανταγωνισμό! Το ECOmo ενεργοποιείται όταν η μανέτα μείνει σταθερή σε ταχύτητα κρουαζιέρας μεταξύ 3.000 και 5.000 σ.α.λ., όπου τότε η αναλογία καυσίμου/αέρα προσδιορίζεται ακριβώς στο 1g βενζίνης και 14,7g αέρα, προσφέροντας 20-30% χαμηλότερη κατανάλωση από τον ανταγωνισμό. Στα νέα όργανα ελέγχου (ψηφιακά, συνεργασίας Garmin-Honda, με πολλαπλές οθόνες αλλά και αναλογικά Honda), όταν η μανέτα σταθεροποιηθεί μεταξύ 3.000 και 5.000 σ.α.λ. εμφανίζεται η ένδειξη ECOmo, και όντως τα στοιχεία της κατανάλωσης μιλούν για 1,2 lt/n.mile στα σκάφη που δοκιμάσαμε. (Βέβαια περισσότερα θα δούμε και θα μετρήσουμε στα Ελληνικά tests).
  Άλλα στοιχεία του νέου κινητήρα είναι οι ενσωματωμένοι πολλαπλασιαστές, τα νέα μπουζί νικελίου (αντί ιριδίου) που μειώνουν το κόστος συντήρησης, το νέο ενισχυμένο μπρακέτο στήριξης και η μεγαλύτερη διάμετρος εμβόλου στις μπουκάλες του power trim, το σύστημα NMEA 2000 για σύνδεση του κινητήρα με κάθε τύπου και χρήσης ηλεκτρονικά βοηθήματα (τα οποία εμφανίζουν ενδείξεις στα όργανα), το αφαιρούμενο τμήμα στο πίσω και κάτω μέρος της «λεκάνης» ώστε να υπάρχει πρόσβαση στο μπουζί του κάτω κυλίνδρου, το κομψό και αεροδυναμικό σχήμα του κινητήρα με το ολικό πλάτος των 625 mm που διευκολύνει τις διπλές τοποθετήσεις, το νέο χρώμα που ονομάζεται «aqua marine silver» και θα επεκταθεί σύντομα σε όλη την γκάμα, και η νέα σειρά προπελλών Honda που ακόμα εξελίσσεται και θα παρουσιαστεί το 2012 σε διαμέτρους 15 και 16 ιντσών.




ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Τύπος: V6 60ο, 24 βαλβίδες, VTEC
Κυβισμός: 3.583 c.c. (3.6 L)
Ισχύς/σ.α.λ.: 250 Hp/5.800 σ.α.λ. (στον άξονα της προπέλλας)
Ωφέλιμες σ.α.λ. (min-max): 5.300-6.300 σ.α.λ.
Αλτερνέïτορ: 90 Α
Μείωση: 2:1
Διάμετρος προπέλλας: Έως 16 ιντσών
Βάρος*: L 278 κιλά, Χ 284 κιλά, ΧΧ 288 κιλά
(*Το βάρος αναφέρεται σε κομπλέ κινητήρα με Inox προπέλλα, χωρίς λάδια)
Άφιξη στην Ελλάδα: Φεβρουάριος 2012


Ακολουθούν εργοστασιακά σχήματα με τις λειτουργίες του νέου κινητήρα από την επίσημη δημοσιογραφική παρουσίαση του εργοστασίου, και αμέσως μετά οι εντυπώσεις μας καθώς και οι εργοστασιακές μετρήσεις από τα τεστ που πραγματοποιήσαμε στην Νάπολη.





Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου