Τετάρτη 17 Απριλίου 2013

ΠΑΡΑΜΕΝΕΙ ΑΛΥΤΟ (Ή… ΔΥΣΕΠΙΛΥΤΟ!) ΤΟ ΘΕΜΑ ΤΩΝ ΤΡΕΪΛΕΡΣ ΣΚΑΦΩΝ


  Παρά τις προσπάθειες του ΣΕΚΑΠΛΑΣ-ΠΕΕΥ προς τις αρμόδιες υπηρεσίες για σωστή ενημέρωσή τους και διευθέτηση του μεγάλου προβλήματος της έγκρισης τύπου των τρέϊλερς σκαφών που έχουν πωληθεί τα προηγούμενα χρόνια, φαίνεται ότι το «πολυ-υπουργείο» (Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων) είτε δεν καταλαβαίνει είτε είναι πολύ απασχολημένο για να δώσει βάση στα όσα οι γνώστες του θέματος και οι επαγγελματίες του χώρου του συστήνουν. Διαβάστε στη συνέχεια τα προβλήματα που ΔΕΝ λύνει η τελευταία απόφαση υπ’ αριθμ. 48426/3554/12/7-3-2013 και τις παρατηρήσεις του ΣΕΚΑΠΛΑΣ-ΠΕΕΥ.




ΘΕΜΑ: Ρυμουλκούμενα οχήματα (trailer)

Αγαπητοί συνάδελφοι,
1. Όπως είναι γνωστό ύστερα από την επιστολή μας αριθ. 088/12/ET/2-11-2012 προς την πολιτική ηγεσία και στην αρμόδια Διεύθυνση του Υπουργείου Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας,  Υποδομών, Μεταφορών & Δικτύων εκδόθηκε η Απόφαση αριθ. 48426/3554/12/7-3-2013 του Υπουργείου Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων με τίτλο «Κατ’ εξαίρεση χορήγηση ταξινόμησης τέλους σειράς ελαφρών ρυμουλκούμενων οχημάτων επιτρεπόμενου μικτού βάρους μέχρι 750 χιλιόγραμμων (κατηγορίας Ο1), για τα οποία εκδίδονταν σημείωμα ρυμούλκησης σύμφωνα με την ΥΑ οικ. 34075/3603/99 του Υπουργού Μεταφορών και Επικοινωνιών».
2. Υπενθυμίζουμε ότι στην παράγραφο 3 της πιο πάνω επιστολής μας αναφερόταν ότι:
«Ειδικότερα:
·        Να καταγραφεί το σύνολο των Trailers που, ως απόθεμα, υπάρχει στις αποθηκευτικές εγκαταστάσεις των οικείων επιχειρήσεων. Η καταγραφή με όλα τα αναγνωριστικά στοιχεία που θα εξατομικεύουν το καθένα από αυτά θα γίνει από το Σύνδεσμό μας βάσει υπεύθυνων έγγραφων αναφορών των κατασκευαστικών επιχειρήσεων.
·        Τα στοιχεία αυτά να διαβιβασθούν στην αρμόδια Διεύθυνση Τεχνολογίας Οχημάτων για αξιοποίηση και λήψη των αναγκαίων μέτρων προς αποτροπή καταστρατήγησης».

2. Είναι βεβαίως αντιληπτό ότι με την Απόφαση αυτή δεν επιλύθηκε στο σύνολό του το θέμα που απασχολεί όλους μας.
3. Σε τ/φ επικοινωνία που είχαμε με αρμόδιο υπηρεσιακό παράγοντα του πιο πάνω Υπουργείου υποβάλλαμε τα εξής ερωτήματα:
ΠΡΩΤΟ ΕΡΩΤΗΜΑ: Κατασκευαστές σκαφών ή έμποροι ή (ακόμα) και ιδιώτες έχουν προμηθευθεί (αγοράσει) τρέιλερ από μακρού χρόνου και σε κάθε περίπτωση πριν από την ημερομηνία (28/10/2012) θέσης σε ισχύ της Οδηγίας2007/46/ΕΚ. Το γεγονός αυτό αποδεικνύεται από το οικείο παραστατικό που συνοδεύει το κάθε ένα τρέιλερ. Με ποιο τρόπο θα μπορεί το πρόσωπο που θα κάνει χρήση του (τελικός χρήστης) να το ταξινομήσει.
ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Ο κατασκευαστής τρέιλερ θα πρέπει να το συμπεριλάβει στον πίνακα που θα συντάξει και υποβάλλει αρμοδίως σύμφωνα με τα όσα ειδικότερα ορίζονται στην πιο πάνω Απόφαση και να είναι εντός του ορίου τέλους σειράς που είναι τα εκατό (100) οχήματα.
ΔΕΥΤΕΡΟ ΕΡΩΤΗΜΑ: Οι αιτήσεις θα υποβληθούν συγκεντρωτικά από τον ΣΕΚΑΠΛΑΣ-ΠΕΕΥ ή ατομικά ο κάθε κατασκευαστής θα υποβάλλει τη δική του αίτηση με τα προβλεπόμενα δικαιολογητικά.
ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Η Απόφαση δεν προβλέπει τη συγκεντρωτική υποβολή των αιτήσεων. Ήδη ο αριθμός αιτήσεων συμπεριλαμβανομένων και των ιδιοκατασκευών που έχει υποβληθεί πλησιάζει τις 100.

            4. Είναι προφανές, ύστερα από τα παραπάνω ότι ο κάθε κατασκευαστής θα πρέπει να υποβάλλει την αίτησή του απευθείας στην αρμόδια Διεύθυνση εντός της προθεσμίας που προβλέπεται στην πιο πάνω Απόφαση.

            5. Τέλος για τη διευκόλυνση όλων μας και για τους λόγους που προαναφέρθηκαν, θα ζητήσουμε από το αρμόδιο Υπουργείο,  το διπλασιασμό του ορίου τέλους σειράς δηλ. από 100 να γίνει 200.


Με συναδελφικούς χαιρετισμούς
Για το Δ.Σ./Σ.Ε.ΚΑ.ΠΛ.Α.Σ.-Π.Ε.Ε.Υ.

Ο Πρόεδρος                      Ο Γενικός Γραμματέας


                     Ηλίας Περιμένης                        Αλέξανδρος Ζέης

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου