Παρά το ότι η οικονομική κατάσταση στην χώρα μας παραμένει κακή, με το
μέλλον θολό και την περιβόητη «ανάπτυξη» να μοιάζει με καράβι άγονης γραμμής
που όλο έρχεται και ποτέ δεν φτάνει, είναι γεγονός ότι οι φίλοι της θάλασσας
και των σκαφών αναψυχής συνεχίζουν και να υπάρχουν και να έχουν τις «ανάγκες» τους.
Και μάλιστα «ανάγκες» που όσο μυρίζει καλοκαίρι γίνονται όλο και πιο απαιτητικές,
ζητώντας επιτακτικά άμεση ικανοποίηση! Τι κι αν πολλά μικρά σκάφη βρίσκονται
εδώ και πολλούς μήνες σε «ακινησία» με κατατεθειμένες τις άδειες πλόων λόγω
τεκμηρίων; Τι κι αν κάποιοι (πολλοί ή λίγοι) εκ των ιδιοκτητών τους δεν τολμάνε ούτε να πάνε να τα δουν στα parking επειδή οφείλουν του τελευταίου
χρόνου τα φύλακτρα; Τι κι αν ακόμα και αν είχαν την άδεια πλόων στα χέρια τους και
πάλι –οι περισσότεροι τουλάχιστον– δεν θα μπορούσαν να τα χαρούν, μια και η
βενζίνη στις παραθαλάσσιες περιοχές (όπου και τα parking) ανεβαίνει πάνω από τα 1,80 Ευρώ το
λίτρο (και μάλλον θα φτάσει τα 2,00 Ευρώ/λίτρο το καλοκαίρι); Παρ’ όλα αυτά,
γεγονός παραμένει ότι η λαχτάρα και η αγάπη για την θάλασσα και τα σκάφη ποτέ
δεν φεύγουν από το μυαλό… Όλο το χειμώνα σκέφτεσαι που θα πας το καλοκαίρι, και
όλο το καλοκαίρι ζεις και αναπνέεις περιμένοντας το σαββατοκύριακο και
παρακολουθώντας το meteo! Άρα, αυτό που είναι βέβαιο είναι ότι οι ανάγκες ενημέρωσης
και ψυχαγωγίας των δεκάδων, ίσως και εκατοντάδων, χιλιάδων φίλων της θάλασσας
γύρω από το αγαπημένο τους αντικείμενο και «χόμπυ ζωής», είναι σήμερα μεγαλύτερη
παρά ποτέ.
Οι φίλοι μας, οι πιστοί φίλοι και αναγνώστες που μας ακολουθούν εδώ και
δεκαετίες και μας παρακολουθούν να ανοίγουμε δρόμο στα Ελληνικά νερά πότε με τα
περιοδικά μας, πότε με τα ταξιδιωτικά μας και πότε με τα RIBTEST μας, ανήκουν στο μεγάλο τμήμα της Ελληνικής
κοινωνίας που έχει πληγεί περισσότερο. Γιατί οι άνθρωποι αυτοί, εκτός λίγων
–ελάχιστων– περιπτώσεων, προέρχονται από την μεσαία τάξη, είναι υπάλληλοι,
στελέχη επιχειρήσεων, ελεύθεροι επαγγελματίες, βιοτέχνες, έμποροι και
καταστηματάρχες, οι οποίοι στην κυριολεξία «σφίχτηκαν» μέχρι εκεί που δεν
παίρνει για να αγοράσουν το πανάκριβο (λόγω της δυσβάσταχτης φορολογίας) σκάφος
τους, φουσκωτό ή πλαστικό, που τώρα δεν μπορούν να χρησιμοποιήσουν! Οι άνθρωποι
αυτοί υπέστησαν περικοπές μισθών, είδαν τους τζίρους τους να πέφτουν και τα
καταστήματά τους ή τις επιχειρήσεις τους να κλυδωνίζονται και συχνά να
κλείνουν, τα εισοδήματά τους να εξανεμίζονται και τις αποταμιεύσεις τους να
τελειώνουν, ενώ την ίδια ώρα οι φόροι αυξάνονται, και το σπίτι, το σκάφος και
το αυτοκίνητο που ΔΙΚΑΙΟΥΝΤΑΙ να έχουν μετά από 20 ή 30 χρόνια σκληρής
δουλειάς, όχι μόνο να έχουν χάσει το
50-70% της αξίας τους αλλά και να «τιμωρούνται» με παράλογα τεκμήρια!
Καταλαβαίνουμε λοιπόν απόλυτα ότι αυτός ο
κόσμος, ο δικός μας κόσμος, που αντιμετωπίζει σήμερα μεγάλα, μεγαλύτερα, σοβαρά
ή σοβαρότατα οικονομικά προβλήματα, μπορεί και να μην έχει «spare» ή και να μην θέλει/μπορεί να
διαθέσει τα 5-6 Ευρώ που κοστίζει ένα τεύχος περιοδικού μας στα περίπτερα.
Έτσι, στρέφεται στις ελεύθερες, πληθωρικές και συχνά πολύ διασκεδαστικές πηγές
του Διαδικτύου, όπου μπορεί να… πνίξει τον πόνο του για το σκάφος που δεν
χαίρεται, «σερφάροντας», βλέποντας ή ανεβάζοντας video και φωτογραφίες, συνομιλώντας και
ανταλλάσσοντας απόψεις με άλλους φίλους στα διάφορα ειδικευμένα fora και φυσικά έχοντας άμεση ενημέρωση
για ό,τι συμβαίνει στον χώρο της θάλασσας παγκοσμίως. Μπορεί ακόμα να
επισκεφθεί τα sites όλων των ναυπηγείων και βέβαια να ψάξει τις αγγελίες μεταχειρισμένων,
φτιάχνοντας φανταστικά σενάρια στο μυαλό του για το που θα πήγαινε αν είχε τα
χρήματα να αγοράσει το τάδε ή το δείνα σκάφος που πουλιέται σε τόσο, μα τόσο
χαμηλή, τιμή –πραγματική ευκαιρία!
Ναι, καταλαβαίνουμε. Καταλαβαίνουμε απόλυτα: Εξ’ άλλου κι εμείς το ίδιο
κάνουμε! Προσπαθούμε να πουλήσουμε το σκάφος μας χωρίς αποτέλεσμα, και σφυρίζουμε
με θαυμασμό βλέποντας άλλα σκάφη που λαχταράμε όλη μας τη ζωή να διατίθενται σε
τιμή ευκαιρίας!
Και η ζωή συνεχίζεται…
Και τα περιοδικά μας, ιδιαίτερα το τόσο γνωστό, «διάσημο», φημισμένο και
αγαπημένο «ΦΟΥΣΚΩΤΟ», δεν μπορούν να κυκλοφορήσουν γιατί ήταν ζημιογόνα και το
2011 και το 2012, και προφανώς είναι και σήμερα μια και έχουν απομείνει
ελάχιστες μικρές εταιρείες στον χώρο, ενώ οι μεγάλες εμπορικές φίρμες της θάλασσας
ως γνωστόν είναι οι πρώτες που περιορίζουν –ή και κόβουν εντελώς– τα έξοδα
διαφήμισης και προβολής.
Ευτυχώς
όμως, υπάρχει το Διαδίκτυο.
Και ευτυχώς, αν αξίζεις πραγματικά, τότε θα ξεχωρίσεις και θα πετύχεις
όπου και όπως κι αν δραστηριοποιείσαι, είτε στο περίπτερο με περιοδικό, είτε
στο Διαδίκτυο με portal.
Να ξεκαθαρίσουμε κάτι: Η δημιουργία ενός site ή portal στο Διαδίκτυο για ένα αντικείμενο
τόσο ευρύ όσο η θαλάσσια αναψυχή, είναι κάτι εύκολο όσο και δύσκολο. «Εύκολο»,
γιατί είναι πολύ απλούστερο και προπάντων απείρως οικονομικότερο το να
ανεβάσεις χύμα κείμενα και φωτογραφίες στο Διαδίκτυο, από το να σελιδοποιήσεις
και να τυπώσεις ένα περιοδικό σε μερικές χιλιάδες αντίτυπα πληρώνοντας
τυπογραφεία και χαρτέμπορους. Και δύσκολο, πρώτα και πάνω απ’ όλα γιατί ό,τι κι
αν γράψεις, όπως κι αν το «δώσεις», αν δεν έχει ενδιαφέρον κι αν δεν είναι
ξεχωριστό σε επίπεδο, άποψη, κόπο, γνώση και εμπειρία, δεν θα έχει καμμία
απολύτως επιτυχία. Και, για να είμαστε δίκαιοι, πρέπει επίσης να αναφέρουμε ότι
δεν είναι όλα τα sites ίδια, ούτε από όγκο εργασίας και πληροφόρησης, ούτε βεβαίως
από αισθητικής άποψης και παρουσίασης.
Τι θα κάνουμε εμείς λοιπόν; Θα προσπαθήσουμε, τις επόμενες εβδομάδες και
πάντως μέσα στην άνοιξη του 2013, να «βγούμε
στον αέρα» με καθημερινή ποιοτική επικοινωνία, η οποία δεν θα περιορίζεται στην
συνηθισμένη ανάρτηση των δελτίων Τύπου των εταιρειών, αλλά θα έχει τα πάντα:
Καθημερινό χρονογράφημα, πολιτικές εξελίξεις, οικονομική κατάσταση, αγορά
σκαφών, παρουσιάσεις και δοκιμές, χρηστικές πληροφορίες, γνωστούς και άγνωστους
τουριστικούς προορισμούς, forum (chat room) αναγνωστών, διαγωνισμούς και προσφορές και βέβαια
αρχείο με σημαντικά θέματα από την αρθρογραφία δύο ολόκληρων δεκαετιών (που
καλύπτει ΤΑ ΠΑΝΤΑ γύρω από την αγορά, τεχνολογία, συντήρηση και χρήση του
σκάφους αναψυχής, φουσκωτού ή πλαστικού).
Όλα αυτά, φυσικά, θα γίνονται σταδιακά (αλλά γρήγορα). Γεγονός είναι,
ότι σε λίγες εβδομάδες ο χώρος της θάλασσας και κυρίως των σκαφών αναψυχής, θα
έχει το δικό του δημοσιογραφικό/ενημερωτικό/ψυχαγωγικό site, που με την ποιότητα και την
αφοσίωση στο αντικείμενο που πάντα διέκρινε τα περιοδικά «ΦΟΥΣΚΩΤΟ» και «POWERBOAT & RIB», θα προσπαθήσουν να γεμίσουν το
κενό που υπάρχει σ’ αυτόν τον τομέα (αλλά και το κενό στην… στερημένη από σκάφος
ψυχή μας!). Και σ’ αυτή την προσπάθεια θα θέλαμε να έχουμε φίλους και
συνεπιβάτες όλους όσοι μας στήριξαν εδώ και δύο δεκαετίες, δηλαδή τον εμπορικό
κόσμο και τους αναγνώστες, στον βαθμό που ο καθένας μπορεί και θέλει.
Παρακολουθήστε το blog του περιοδικού «ΦΟΥΣΚΩΤΟ»: Σε λίγες μέρες έρχεται η
επίσημη ανακοίνωση για την έναρξη λειτουργίας του νέου μας portal…
… και φυσικά, η ημερομηνία
κυκλοφορίας του περιοδικού «ΦΟΥΣΚΩΤΟ» στα περίπτερα, το οποίο βεβαίως και θα
συνεχίσει την έκδοσή του, με την νέα θεματολογία που είδατε στα τελευταία
τεύχη, δηλαδή τα πολυσέλιδα, απολαυστικά, ταξιδιωτικά άρθρα στις ομορφιές –και
στην πλούσια ιστορία– της πατρίδας μας.
Υ.Γ.: Και το ψάρεμα; Ένα από τα
ωραιότερα, μακροβιότερα αλλά και οικονομικότερα hobbies (και όχι μόνο),
το ψάρεμα, φυσικά και δεν μπορεί να λείπει από το νέο portal της
θάλασσας και των σκαφών αναψυχής, παρ’ ότι όπως σας είναι βέβαια γνωστό,
ακριβώς λόγω της μαζικότητας και των πολλών φίλων του ψαρέματος, υπήρχαν και
υπάρχουν πολλά μέσα (media)
που ασχολούνται μ’ αυτό. Εμείς, προφανώς, δεν έχουμε να προσθέσουμε τίποτα
άλλο, παρά μόνο την διαφορετική άποψη. Μια άποψη που θα εκφρασθεί από τους συνεργάτες
που ήδη αναζητούμε ανάμεσά σας! Εάν λοιπόν έχετε όμορφες ιστορίες που θέλετε να
τις μοιραστείτε σε… «ανοιχτή ανάρτηση» (!), το e-mail μας
είναι: papandre@otenet.gr.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου