Πέμπτη 5 Δεκεμβρίου 2013

NEA TOY ΣΕΚΑΠΛΑΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΥΣ ΛΙΜΕΝΑ

 1. Όπως ήδη είναι γνωστό στο ΦΕΚ 2960 τεύχος Β΄ της 22ας Νοεμβρίου τρέχοντος έτους 2013 δημοσιεύτηκε ο .....
Γενικός Κανονισμός Λιμένων (Γ.Κ.Λ.) αριθ. 52 με τον οποίο τροποποιούνται ορισμένες διατάξεις των Γ.Κ.Λ. 17, 20, 23 και 38.
2. Είναι γνωστό επίσης ότι στην κατάρτιση του πιο πάνω Γ.Κ.Λ. ο Σύνδεσμός μας με την εμπειρία του στα συναφή θέματα είχε συμβάλλει σημαντικά στην τελική  διαμόρφωση του περιεχομένου του συμμετέχοντας, με αντιπροσωπεία του, στις σχετικές συσκέψεις που είχαν διεξαχθεί.
3. Θεωρούμε ότι στόχος όλων των πιο πάνω διεργασιών ήταν η διευκόλυνση των απασχολούμενων  με τις συναφείς δραστηριότητες στο θαλάσσιο χώρο με τη λήψη μέτρων που εκτιμάται βασίμως ότι θα συμβάλλουν στην έτι περαιτέρω ανάπτυξη του συγκεκριμένου τομέα σε όλες τις εκφάνσεις του από την κατασκευή/διάθεση στην αγορά μικρών σκαφών μέχρι και την παροχή υπηρεσιών προς όφελος της πραγματικής οικονομίας και συνακολούθως των κρατικών εσόδων. Αίρονται κατά συνέπεια οι ανασταλτικοί παράγοντες που απωθούσαν ή και δυσκόλευαν όσους επιθυμούσαν να δραστηριοποιηθούν κυρίως στον τομέα της παροχής υπηρεσιών εκμίσθωσης μηχανοκίνητων λέμβων και ταχύπλοων μικρών σκαφών.  
 4. Όμως παρ’ όλες τις, αρκούντως ικανοποιητικές, μεταβολές/τροποποιήσεις που επηνέχθησαν στο ισχύον νομικό πλαίσιο με έκπληξή μας διαπιστώσαμε ότι στο άρθρο 5 του Γ.Κ.Λ. 52 και ιδιαίτερα στο πρώτο εδάφιο της παραγράφου 2 αυτού προβλέπεται ότι η δυνατότητα/ικανότητα του εφεδρικού κινητήρα μικρού σκάφους να προσδίδει στο σκάφος αυτό ταχύτητα τεσσάρων (04) κόμβων με ευνοϊκές καιρικές συνθήκες, αποδεικνύεται με σχετική βεβαίωση διπλωματούχου ναυπηγού μηχανικού και μόνον.
5. Η εν λόγω υποχρέωση έχει αναστατώσει τα ανά την Επικράτεια μέλη μας καθόσον τόσον οι υποψήφιοι να ασκήσουν το επάγγελμα του εκμισθωτή όσον και οι από το έτος 2004 ασκούντες το επάγγελμα αυτό με τα χιλιάδες πανελλαδικά σκάφη θα πρέπει να απευθυνθούν, ως μη έδει, σε ναυπηγούς μηχανικούς, και μάλιστα μόνον διπλωματούχους, για να εφοδιασθούν με βεβαίωση ότι πληρούται η τιθέμενη στο Γ.Κ.Λ. προϋπόθεση.
6. Επί του θέματος αυτού οι απόψεις του Συνδέσμου μας έχουν ως ακολούθως:
    6.1. Σύμφωνα με το άρθρο 16 παργ. 1 α) (1) του Γ.Κ.Λ. 23, για την έκδοση Άδειας Εκτέλεσης Πλόων (Α.Ε.Π.) μικρού σκάφους, επαγγελματικού ή ερασιτεχνικού απαιτείται η υποβολή βεβαίωσης του κατασκευαστή ότι το σκάφος κατασκευάστηκε σύμφωνα με όλους τους κανόνες της ναυτικής τεχνολογίας για την κατηγορία του και ότι μπορεί να χρησιμοποιηθεί με ασφάλεια για τη διενέργεια θαλάσσιων πλόων. Στην ίδια βεβαίωση αναγράφονται το ύψος εξάλων με πλήρη φόρτο, η ολική χωρητικότητα (για τα υπόχρεα σκάφη), το μήκος των διατιθέμενων σελμάτων, ο αριθμός επιβαινόντων, το μέγιστο επιτρεπόμενο βάρος φορτίου και επιβαινόντων, η ύπαρξη κλειστού καταστρώματος ή στεγανών χώρων που να κρατούν το σκάφος στην επιφάνεια της θάλασσας μετά την κατάκλυση των ανοικτών χώρων καθώς και ο τύπος, το είδος και η μέγιστη συνεχής ιπποδύναμη της μηχανής.
Για τα εισαγόμενα σκάφη τη βεβαίωση μπορεί να εκδίδει ο αντιπρόσωπος του κατασκευαστή στην Ελλάδα.
Στην περίπτωση που δεν είναι δυνατή η προσκόμιση της βεβαίωσης του κατασκευαστή (π.χ. πρόκειται για ιδιοκατασκευή) η βεβαίωση του κατασκευαστή αντικαθίσταται από αντίστοιχη βεβαίωση διπλωματούχου ή πτυχιούχου Ναυπηγού ή επαγγελματία κατασκευαστή αναλόγου είδους σκαφών.
Πως είναι κατά συνέπεια δυνατόν ο κατασκευαστής του σκάφους (ή ο αντιπρόσωπός του στην Ελλάδα) να βεβαιώνει το μείζον και να μη έχει δικαίωμα, από τον Κανονισμό, να βεβαιώνει το έλασσον.
6.2. Σύμφωνα με το υπό τον τίτλο «ΠΛΗΡΗΣ ΔΙΑΦΑΛΙΣΗ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ (ενότητα αξιολόγησης Η) ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΧII της αριθ. 4841/Φ7β/52/07-02-1997 Κ.Υ.Α., ΦΕΚ 111 τ. Β΄ /26-2-1997, (ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΧII της οδηγίας 94/25/ΕΚ),  αλλά και με άλλες διατάξεις της εν λόγω Κ.Υ.Α. ο κατασκευαστής του σκάφους συντάσσει τεχνικό φάκελο ο οποίος περιέχει ιδίως κατάλληλη περιγραφή:
6.2.1. των ποιοτικών στόχων, του οργανογράμματος, των ευθυνών και των αρμοδιοτήτων των στελεχών όσον αφορά το σχεδιασμό και την ποιότητα των προϊόντων,
6.2.2. των προδιαγραφών τεχνικού σχεδιασμού, συμπεριλαμβανομένων των προτύπων που εφαρμόζονται και όταν τα πρότυπα που αναφέρονται στο άρθρο 5 της παρούσας Υπουργικής απόφασης δεν εφαρμόζονται πλήρως, των μέσων που θα χρησιμοποιηθούν ώστε να διασφαλίζεται ότι τηρούνται οι βασικές απαιτήσεις της Οδηγίας που ισχύουν για τα προϊόντα,
6.2.3. των τεχνικών ελέγχου και επαλήθευσης του σχεδιασμού, των διαδικασιών και συστηματικών δραστηριοτήτων που θα χρησιμοποιούνται κατά τα σχεδιασμό των προϊόντων όσον αφορά την καλυπτόμενη κατηγορία προϊόντων,
6.2.4. των αντίστοιχων τεχνικών κατασκευής, ποιοτικού ελέγχου και διασφάλισης της ποιότητας και των συστηματικών διαδικασιών και δραστηριοτήτων που θα εφαρμόζονται,
6.2.5. των εξετάσεων και των δοκιμών που θα διεξάγονται πριν, κατά και μετά την κατασκευή και της συχνότητας διεξαγωγής τους,
6.2.6. των φακέλων ποιότητας, όπως τις εκθέσεις επιθεώρησης και τα στοιχεία δοκιμών και βαθμονόμησης, τις εκθέσεις προσόντων του αρμόδιου προσωπικού κ.λ.π.
6.2.7. των μέσων επιτήρησης που επιτρέπουν να ελέγχεται η επίτευξη της επιθυμητής ποιότητας σχεδιασμού και προϊόντων και η αποτελεσματική λειτουργία του συστήματος ποιότητας.
Ο τεχνικός φάκελος διατηρείται, από τον κατασκευαστή ή τον εντολοδόχo του, στη διάθεση των εθνικών αρχών, για περίοδο τουλάχιστον δέκα ετών από την τελευταία ημερομηνία  κατασκευής του προϊόντος.
Παρουσιάζεται κατά λογική και αυταπόδεικτη συνέπεια ότι ο κατασκευαστής του σκάφους που διατηρεί το φάκελο, που έχει υλοποιήσει όλες τις παραπάνω παραμέτρους, δοκιμές κ.λπ. που γνωρίζει τις ελικτικές ιδιότητες του σκάφους που ό ίδιος έχει κατασκευάσει να μη έχει το δικαίωμα να εκδίδει, αν και ο κατ’ εξοχήν αρμόδιος, την προβλεπόμενη από τον Γ.Κ.Λ. βεβαίωση.
7.  Επειδή θεωρούμε ως βάσιμη και επαρκή την επιχειρηματολογία που αναπτύχθηκε πιο πάνω παρακαλούμε όπως εξετάσετε, εφόσον συμφωνείτε, την αναγκαιότητα άμεσης ανάληψης των αναγκαίων πρωτοβουλιών/ενεργειών για την αντικατάσταση τoυ πρώτου εδαφίου της εν λόγω παραγράφου η οποία, κατά την άποψη του Συνδέσμου μας, θα μπορούσε να έχει την εξής μορφή:
ΔΗΜΟΣΙΕΥΘΕΙΣΑ
ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΗ
2. Κάθε εκμισθούμενο μικρό σκάφος φέρει εφεδρική μηχανή, ικανή να προσδίδει στο σκάφος ταχύτητα τουλάχιστον τεσσάρων (04) κόμβων με ευνοϊκές καιρικές συνθήκες, γεγονός που αποδεικνύεται με σχετική βεβαίωση διπλωματούχου ναυπηγού μηχανικού.
«2. Κάθε εκμισθούμενο μικρό σκάφος φέρει εφεδρική μηχανή, ικανή να προσδίδει στο σκάφος ταχύτητα τουλάχιστον τεσσάρων (04) κόμβων με ευνοϊκές καιρικές συνθήκες, γεγονός που αποδεικνύεται με σχετική βεβαίωση του κατασκευαστή του σκάφους ή του εντολοδόχου του ή, εν ελλείψει ή αδυναμία αυτών, επαγγελματία κατασκευαστή αναλόγου είδους σκαφών ή πτυχιούχου ή διπλωματούχου ναυπηγού μηχανικού».
   Ενδεχομένως όμως θα μπορούσε να εξετασθεί, λόγω του πρόσφατου χρόνου δημοσίευσης, η περίπτωση αποστολής στο Εθνικό Τυπογραφείο Διόρθωσης Σφαλμάτων με το εξής, κατά το άποψή μας, περιεχόμενο:
   «Στο Γενικό Κανονισμό Λιμένων (Γ.Κ.Λ.) αριθ. 52, ο οποίος εγκρίθηκε με την αριθ. Φ.: 514.1/2013/31-10-2013 Απόφαση του Υπουργού Ναυτιλίας και Αιγαίου που δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ 2960 τ.Β΄/22-11-2013, και ειδικότερα στην παράγραφο 2 του άρθρου 5 με την οποία αντικαταστάθηκε η παράγραφος 2 του άρθρου 6 του Γ.Κ.Λ. αριθ. 38 (Β΄ 748/2004) και μεταξύ των λέξεων «βεβαίωση» και «διπλωματούχου» παρεμβάλλονται οι λέξεις «του κατασκευαστή του σκάφους ή του εντολοδόχου του ή, εν ελλείψει ή αδυναμία αυτών, επαγγελματία κατασκευαστή αναλόγου είδους σκαφών ή πτυχιούχου ή».
   8. Στο σχέδιο νόμου με τίτλο «Τουριστικά πλοία αναψυχής» που αναρτήθηκε στο διαδίκτυο (www.opengov.gr)  για διαβούλευση την 19/11/2013 και ειδικότερα στο άρθρο 3 παργ. 2β και γ προβλέπεται ότι η διάρκεια της σύμβασης ναύλωσης, για τα επαγγελματικά πλοία αναψυχής,  δεν μπορεί να είναι μικρότερη από οκτώ (8) ώρες ενώ  επιτρέπεται η εκτέλεση μέχρι και δύο (2) συμβάσεων ολικής ναύλωσης μέσα στο ίδιο εικοσιτετράωρο.
Στον ήδη ισχύοντα ν. 2743/1999 το χρονικό όριο είναι 12 ώρες, ενώ το άρθρο 3 παργ. 1 του Γ.Κ.Λ. αριθ. 38 προβλέπει ότι απαγορεύεται η εκμίσθωση μηχανοκίνητων λέμβων ή και ταχύπλοων μικρών σκαφών για χρονικό διάστημα μικρότερο των εικοσιτεσσάρων (24) ωρών.
Από τη συγκριτική παρατήρηση των πιο πάνω προβλέψεων διαπιστώνεται ότι τα μεγάλα επαγγελματικά πλοία αναψυχής μεταφορικής ικανότητας μέχρι και σαράντα εννέα (49) επιβατών ή με μεταφορική ικανότητα μέχρι και ενενήντα εννέα (99) επιβατών (άρθρο 9 παργ. 5 του σχεδίου νόμου) μπορούν να εκτελούν δύο ολικές ναυλώσεις ανά 24/ωρο ενώ για το ίδιο χρονικό διάστημα των 24 ωρών στα μικρά σκάφη να επιτρέπεται μία μόνο εκμίσθωση.
Ας δούμε όμως τι μπορεί να συμβαίνει στην πράξη:
Εκμισθώνει κάποιος ένα μικρό σκάφος, εκτελεί βραχυχρόνιο πλου αναψυχής τριών ωρών και επανακάμπτει, παραδίδει το σκάφος και καταβάλλει το μίσθωμα (ναύλο) στο οποίο είναι ενσωματωμένος και ο Φ.Π.Α. Το σκάφος αυτό κατά τον πλου του κατανάλωσε φορολογημένα καύσιμα (Ε.Φ.Κ. και Φ.Π.Α.).
Εάν το πιο πάνω σκάφος είχε εκμισθωθεί (ναυλωθεί) π.χ. την 13:00 ώρα της σήμερον αυτό σημαίνει ότι μέχρι την ίδια ώρα της αύριον ημέρας δεν θα μπορεί να εκμισθωθεί.
Σύμφωνα με τα παγίως κρατούντα στη νομολογία του Σ.τ.Ε. η προσωπική και οικονομική ελευθερία ως ατομικό δικαίωμα κατοχυρώνεται με το άρθρο 5 παρ. 1 του Συντάγματος. Ειδικότερη εκδήλωση αυτής της ελευθερίας αποτελεί η επαγγελματική ελευθερία. Στην ελευθερία αυτή μπορεί ο νόμος να επιβάλει περιορισμούς για λόγους δημοσίου ή κοινωνικού συμφέροντος.
Τίθεται κατά συνέπεια το εύλογο ερώτημα αν για τη διατήρηση σε ισχύ του επίδικου χρονικού περιορισμού που προβλέπει ο Γ.Κ.Λ. αριθ. 38 συντρέχουν λόγοι κοινωνικού ή δημοσίου συμφέροντος ή αντίθετα το κοινωνικό και δημόσιο συμφέρον επιβάλλει την άμεση κατάργησή του.
9. Με την ευκαιρία αυτή υπενθυμίζουμε τις ακόλουθες προτάσεις μας  και παρακαλούμε να δεχθείτε αντιπροσωπεία μας προκειμένου και δια ζώσης συζητηθούν όλες οι συναφείς λεπτομέρειες:

9.1.Απόσυρση (μετά πάροδο μεταβατικής περιόδου) μικρών, εκμισθούμενων από τον αιγιαλό, σκαφών ηλικίας μεγαλύτερης των 15 ετών τα οποία δεν πληρούν τις κατασκευαστικές απαιτήσεις της Οδηγίας για τη σήμανση CE (στεγανούς χώρους κ.λπ.).
ΑΙΤΙΟΛΟΓΙΑ
Όπως είναι γνωστό ο Γενικός Κανονισμός Λιμένα 20 προβλέπει μεν την δυνατότητα εκμίσθωσης, από τον αιγιαλό, διαφόρων θαλάσσιων μέσων αναψυχής (μηχανοκίνητων ή ιστιοπλοϊκών λέμβων κ.λπ.) πλην όμως δεν τίθενται περιορισμοί σχετικοί με τις κατασκευαστικές απαιτήσεις που προβλέπουν οι Οδηγίες της Ε.Ε. (94/25/ΕΚ και 2003/44/ΕΚ) και τα εναρμονισμένα πρότυπα (ISO) των Ευρωπαϊκών Οργανισμών Τυποποίησης (CEN και CENELEC), δεν φέρουν στεγανούς χώρους που να μπορούν να τα κρατούν στην επιφάνεια της θάλασσας μετά την κατάκλυση των ανοικτών χώρων κ.λπ. Θεωρούμε κατά συνέπεια ότι για λόγους προστασίας της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα και την αποτροπή ατυχημάτων με τις εντεύθεν δυσμενείς επιπτώσεις θα πρέπει να θεσμοθετηθούν ορισμένα, συναφή με τις παραπάνω αιτιάσεις, μέτρα, όπως ενδεικτικά ο ορισμός ανώτατου ορίου ηλικίας π.χ. 15 έτη, η υποχρεωτική σήμανση CE για τα νεοεισερχόμενα στη δραστηριότητα αυτή, ο καθορισμός μεταβατικής χρονικής περιόδου (π.χ. διετίας) εντός της οποίας τα σκάφη και λοιπά θαλάσσια μέσα αναψυχής χωρίς σήμανση CE θα πρέπει να αποσυρθούν από την ενεργό δράση κ.λπ.

Παραθέτουμε πιο κάτω την αντίστοιχη συναφή όμως ρύθμιση που προβλέπεται για τα ενοικιαζόμενα αυτοκίνητα από την παράγραφο 3 του άρθρου 9 της υπό τον τίτλο «Όροι και προϋποθέσεις σύστασης και λειτουργίας επιχειρήσεων εκμίσθωσης επιβατηγών αυτοκινήτων Ιδιωτικής Χρήσης (Ι.Χ.), χωρίς οδηγό» της αριθ. 16597/29.12.2010 (ΦΕΚ Β’ 2156/31.12.2010) Υπουργικής Απόφασης. 
 «3. Ως χρόνος κυκλοφορίας των προς εκμίσθωση επιβατηγών αυτοκινήτων Ι.Χ. ορίζονται τα επτά (7) χρόνια από την ημερομηνία έκδοσης της πρώτης άδειας κυκλοφορίας τους, εφόσον αυτή δε διαφέρει από την ημερομηνία κατασκευής τους πάνω από ένα χρόνο και για τα από κατασκευής ανοικτού τύπου, τα εννέα (9) χρόνια από την κυκλοφορία τους».
9.2. Πρόβλεψη διάταξης, με αντίστοιχη τροποποίηση του Γ.Κ.Λ. 20, για τη λειτουργία ταχύρυθμων σεμιναρίων και διαδικασίας διενέργειας εξετάσεων από επιτροπή εξ Αξιωματικών Λ.Σ. για τη διαπίστωση της ικανότητας των υποψηφίων να χειρίζονται ταχύπλοα σκάφη έλκοντας θαλάσσια μέσα αναψυχής.
ΑΙΤΙΟΛΟΓΙΑ
Να τροποποιηθούν οι οικείες διατάξεις του άρθρου 22 παργ. 2 περ. ι του Γενικού Κανονισμού Λιμένων αριθ. 20 που προβλέπουν ως προσόν, για τη χορήγηση άδειας εκμισθωτή ελκόμενων από ταχύπλοο σκάφος θαλάσσιων μέσων αναψυχής, την κατοχή προπονητή θαλάσσιου σκι Α, Β ή Γ κατηγορίας της Γενικής Γραμματείας Αθλητισμού.
Είναι γνωστό ότι  η Γενική Γραμματεία Αθλητισμού:
- δεν έχει κατά τα τελευταία χρόνια διοργανώσει σχολείο χορήγησης, κατόπιν εξετάσεων, αδειών προπονητή Γ΄ κατηγορίας.
- δεν αναγνωρίζει αντίστοιχους τίτλους που έχουν εκδοθεί στην αλλοδαπή (π.χ. B.W.S.F.) διότι έχουν την ένδειξη «Inspector» και όχι «coach».
Αλλά και να αναγνώριζε η Γενική Γραμματεία Αθλητισμού τους τίτλους αυτούς η ελληνική Πολιτεία πρέπει να κατευθύνει προς την αλλοδαπή (κυρίως προς Αγγλία) τους Έλληνες ενδιαφερόμενους να δραστηριοποιηθούν στο συγκεκριμένο επάγγελμα;
Εξάλλου οι εκμισθωτές δεν είναι προπονητές, δεν έχουν ιδρύσει και λειτουργούν σχολή, αφού δεν διδάσκουν σκι ή οτιδήποτε άλλο, αλλά απλά και μόνο έλκουν το έλκηθρο, δαχτυλίδι κ.λπ. επί του οποίου επιβαίνουν οι αθλούμενοι ενώ:
- σύμφωνα με την παράγραφο 2 του άρθρου 23 απαγορεύεται η αναγραφή στο χώρο εγκατάστασης ή πλησίον αυτής της λέξης «ΣΧΟΛΗ».
- σύμφωνα με την παράγραφο  1 του άρθρου 32 για την ίδρυση σχολής εκμάθησης PARA SAILING, WIND SURFING και θαλάσσιου ΣΚΙ απαιτείται άδεια της Γενικής Γραμματείας Αθλητισμού, για τη χορήγηση της οποίας απαραίτητη είναι η γνώμη της Λιμενικής Αρχής για τους όρους ασφαλούς ναυσιπλοΐας και ασφαλούς διεξαγωγής παράλληλης ή άλλης χρήσης του συγκεκριμένου θαλάσσιου χώρου με  βάση τις ιδιομορφίες και ιδιαιτερότητες κάθε περιοχής.
Ειδικότερη πρόταση/εισήγηση για το θέμα αυτό:
Πρόβλεψη διάταξης σε υπό έκδοση Κανονισμό ταχύρυθμων σεμιναρίων και διαδικασίας διενέργειας εξετάσεων από επιτροπή εξ Αξιωματικών Λ.Σ. για τη διαπίστωση της ικανότητας των υποψηφίων να χειρίζονται ταχύπλοα σκάφη έλκοντας θαλάσσια μέσα αναψυχής. Η έλξη δαχτυλιδιών, μπανάνας (έλκηθρου), αλεξίπτωτου δεν είναι άθλημα είναι άσκηση επαγγέλματος και κατά συνέπεια ουδεμία αρμοδιότητα ή ευθύνη έχει η Γενική Γραμματεία Αθλητισμού.
9.3. Ταχεία ολοκλήρωση των διαδικασιών για τους ηλεκτροκινητήρες (ως κυρίων και βοηθητικών μέσων πρόωσης).
ΑΙΤΙΟΛΟΓΙΑ
Το θέμα αυτό, το οποίο κατά την άποψη του Συνδέσμου μας έχει λυθεί με την τροποποίηση του ΓΚΛ 23 από τον ΓΚΛ 45, εκκρεμεί από τετραετίας.
Ειδικότερα:
α) Σύμφωνα με την περίπτωση η) της παραγράφου 4 του άρθρου 5 του Γενικού Κανονισμού Λιμένα (Γ.Κ.Λ.) αριθ. 23 (ΦΕΚ 231 Β/2000), όπως η περίπτωση αυτή αντικαταστάθηκε από το Γ.Κ.Λ. αριθ. 45 (ΦΕΚ 1435 Β/2008) κάθε εγγραφή στο Βιβλίο Εγγραφής Μικρών Σκαφών (Β.Ε.Μ.Σ.) περιλαμβάνει, μεταξύ των άλλων και ειδικότερα ως προς τους κινητήρες (μηχανές), την καταχώριση των ακόλουθων στοιχείων:
«η) των χαρακτηριστικών της/των μηχανής/νών: τύπος (εσωλέμβια, εξωλέμβια, εσω/εξωλέμβια), είδος (πετρελαιοκίνητη, βενζινοκίνητη ή άλλη), κατασκευαστής, πρότυπο σειράς (model), αριθμός σειράς παραγωγής (serial number) και μέγιστη συνεχής ισχύς. Τα χαρακτηριστικά αυτά αναγράφονται ανεξάρτητα από το εάν χρησιμοποιούνται ως κύριο ή βοηθητικό μέσο πρόωσης».
β) Όπως προαναφέρθηκε η περίπτωση αυτή αντικαταστάθηκε με το Γ.Κ.Λ αριθ. 45 κατά τις σχετικές διεργασίες που είχαν αναληφθεί, με την ενεργό συμμετοχή εκπροσώπων του συνδικαλιστικού μου Σωματείου με στόχο, όπως είχε τότε εκτενώς συζητηθεί, συμφωνηθεί και αποφασισθεί να καλύπτει και τους ηλεκτροκινητήρες αφού άλλη διάταξη δεν απαγορεύει τη χρήση της.
γ) Για την ενότητα παρουσίασης του θέματος αυτού παραθέτουμε πιο κάτω την αντικατασταθείσα διάταξη του Γ.Κ.Λ. αριθ. 23:
«η) των χαρακτηριστικών της/των μηχανής/νών: τύπος (εσωλέμβια, εξωλέμβια, εσω/εξωλέμβια), είδος (πετρελαιοκίνητη, βενζινοκίνητη ή άλλης καύσιμης ύλης), κατασκευαστής, πρότυπο σειράς (model), αριθμός σειράς παραγωγής (serial number) και μέγιστη συνεχής ισχύς. Τα χαρακτηριστικά αυτά αναγράφονται ανεξάρτητα από το εάν χρησιμοποιούνται ως κύριο ή βοηθητικό μέσο πρόωσης».
δ) Από τη συγκριτική παρατήρηση των δύο αυτών περιπτώσεων, της αντικατασταθείσης και της νυν ισχύουσας, διαπιστώνεται ότι η μόνη αλλαγή που επηνέχθηκε ήταν/είναι η αντικατάσταση των λέξεων «άλλης καύσιμης ύλης» με τη λέξη «άλλη». Τούτο δε διότι το θέμα της ηλεκτροκίνησης των μικρών σκαφών, λόγω και της οικονομικής ύφεσης που είχε αρχίσει να διαφαίνεται στον ορίζοντα, είχε από τότε τεθεί και μετά από επισταμένη μελέτη είχε πρυτανεύσει η άποψη ότι για να είναι και τυπικά επιτρεπτή η χρήση των ηλεκτρομηχανών (ηλεκτροκινητήρων) θα έπρεπε να αντικατασταθεί, όπερ και εγένετο, η παραπάνω περίπτωση της παραγράφου 4 του άρθρου 5 του Γ.Κ.Λ. αριθ. 23.
ε) Οι ηλεκτροκινητήρες λόγω ακριβώς της μη χρήσης καύσιμης ύλης είναι απόλυτα φιλικοί προς το περιβάλλον θαλάσσιο και μη (όχι εκπομπή CO 2, όχι λάδια όχι πετρέλαιο ή παράγωγά του) .
στ) Στη Δήλωση Συμμόρφωσης που έχει τυποποιηθεί από τον ADCO (Administrative Coordination Working Group of Market Surveillance Authorities in the Member States), δηλ. την  Ομάδα Εργασίας Διοικητικού Συντονισμού των Αρχών Εποπτείας της αγοράς των Κρατών Μελών, και στην ένδειξη «Μέσο πρόωσης» αναφέρονται τα εξής:

                                        Ιστία                                      Βενζίνοκινητήρας        

                                      Πετρελαιοκινητήρας                       Ηλεκτροκινητήρας
                                      Κουπιά
                                      Άλλο (Αναλυτική περιγραφή).
   10. Τέλος και εν όψει των εορτών των Χριστουγέννων παρακαλούμε όπως δεχθείτε τις θερμότερες ευχές μας.

Με τιμή
Για το Δ.Σ./Σ.Ε.ΚΑ.ΠΛ.Α.Σ.-Π.Ε.Ε.Υ.

Ο Πρόεδρος                                 Ο Γεν. Γραμματέας

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου