Πέμπτη 5 Αυγούστου 2010

ΝΕΕΣ ΠΕΡΙΠΛΟΚΕΣ ΣΤΙΣ ΛΕΜΒΟΛΟΓΗΣΕΙΣ ΜΕ ΤΟΝ ΦΟΡΟ ΠΟΛΥΤΕΛΕΙΑΣ 10%

Ορισμένα τελωνεία ζητούν φόρο 10% και για τους κινητήρες! 

Τελειωμό δεν έχει η ταλαιπωρία εμπόρων και ιδιοκτητών με τις νέες λεμβολογήσεις σκαφών άνω των 7,5 μέτρων. Μετά από δίμηνο μπέρδεμα και απαράδεκτες καθυστερήσεις, ξεκαθαρίστηκε ότι ο φόρος πολυτελείας 10% για όλα τα σκάφη άνω των 7,50 μέτρων θα βεβαιώνεται και θα πληρώνεται στα Τελωνεία.
Δηλαδή ο πωλητής (ή ο ιδιοκτήτης) του προς λεμβολόγηση σκάφους, θα πρέπει πρώτα να προσκομίσει ΤΟ ΤΙΜΟΛΟΓΙΟ ΤΟΥ ΣΚΑΦΟΥΣ σε οποιοδήποτε Τελωνείο, ανεξαρτήτως (περιοχής κατοικίας ή Λιμεναρχείου), να πληρώσει το 10% επί της αξίας αν το σκάφος είναι εισαγωγής, ή το 10% επί της λιανικής τιμής μειωμένης κατά 30% αν είναι Ελληνικής κατασκευής, και με την βεβαίωση του Τελωνείου (ότι κατεβλήθη ο φόρος) να πάει στο Λιμεναρχείο ή στον Λιμενικό Σταθμό της επιλογής του για την λεμβολόγηση. 
Αν, λέμε ΑΝ, λόγω άγνοιας ή υπερβολικού ζήλου, το Τελωνείο ζητήσει να πληρωθεί φόρος και επί των μηχανών, με το επιχείρημα ότι «έτσι γίνεται στα αυτοκίνητα» (!), μην κολλήσετε αλλά σηκώστε τον κόσμο στο πόδι: Στον φορολογικό νόμο που ψηφίστηκε στις 4 Μαρτίου, αναφέρονται ΣΑΦΩΣ τα είδη τα οποία επιβαρύνονται με φόρο πολυτελείας 10%, με την διασάφηση και τον κωδικό Σ.Ο. (ονοματολογία της Ε.Ε.). Πουθενά, βεβαίως, δεν υπάρχει κωδικός για κινητήρες οποιουδήποτε τύπου, εξωλέμβιους, έσω/έξω, βενζίνης, diesel, ηλεκτρικούς κτλ. ΟΙ ΚΙΝΗΤΗΡΕΣ ΕΞΑΙΡΟΥΝΤΑΙ ΤΟΥ ΦΟΡΟΥ ΠΟΛΥΤΕΛΕΙΑΣ, και για να ενταχθούν σ’ αυτόν, αν κάποιος «φωστήρας» το εμπνευστεί, θα πρέπει να ψηφίσει νέο νόμο η Βουλή. Όσο για τα αυτοκίνητα, αυτά παράγονται από τον ίδιο κατασκευαστή-εργοστάσιο σαν σύνολο σασσί-αμάξωμα-κινητήρας, ενώ τα σκάφη, ΟΛΑ τα σκάφη από tender μέχρι πλοία, έχουν διαφορετικούς κατασκευαστές, δηλαδή το ναυπηγείο από τη μία και το εργοστάσιο κατασκευής κινητήρων από την άλλη.
  Το μόνο πρόβλημα που σίγουρα υπάρχει, είναι ότι πολλά σκάφη εισαγωγής που υπάγονται στο λεμβολόγιο (έως 12 μέτρων), έρχονται από τα ναυπηγεία σαν πακέτο με τους κινητήρες, με ένα (κοινό) τιμολόγιο. Σ’ αυτή την περίπτωση, δικαίως τα Τελωνεία ζητούν φόρο 10% σε ολόκληρο το ποσό. Θα πρέπει από τούδε και στο εξής, οι εισαγωγείς-αντιπρόσωποι να ζητούν από τα ναυπηγεία Ευρώπης και Αμερικής ΔΥΟ τιμολόγια, ένα για το σκάφος κα ένα για τον/τους κινητήρα/ες, με χωριστούς κωδικούς διασάφησης. Στο Τελωνείο θα προσκομίζονται και τα δύο τιμολόγια, θα πληρώνεται ο φόρος σ’ αυτό του σκάφους, και το άλλο θα σφραγίζεται ως «ελεύθερο», έτσι ώστε να μην έχουν πρόβλημα τα Λιμεναρχεία.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου