Το Δ.Σ. του ΣΕΚΑΠΛΑΣ-ΠΕΕΥ, αντιμετωπίζοντας καθημερινά την τραγική κατάσταση στην οποία έχει περιέλθει ο κλάδος, και σε μία τελευταία απελπισμένη προσπάθεια, συνέταξε μία επιστολή προς το Υπουργείο Οικονομικών όπου περιγράφει την (ουσιαστική) πτώχευση ενός ολόκληρου κλάδου, καθώς και μία μελέτη για τις απώλειες εσόδων του κράτους λόγω της μείωσης των πωλήσεων σκαφών.
Όσο φιλότιμη κι αν είναι αυτή η προσπάθεια, πολύ φοβόμαστε (μια και έχουμε, σαν περιοδικό, την συνολική εικόνα της αγοράς) ότι: 1) Τα πράγματα είναι πολύ χειρότερα από όσο τα περιγράφει ο ΣΕΚΑΠΛΑΣ, 2) Ότι τα νούμερα που αναφέρονται είναι σταγόνες εν τω ωκεανώ σε σχέση με τα κολοσσιαία χρέη της χώρας, 3) Ότι δυστυχώς κανείς αρμόδιος δεν έχει ούτε την διάθεση, ούτε την δυνατότητα αλλά ούτε και την πολιτική βούληση να κάνει κάτι, γιατί σε μια εποχή όπου η «σοσιαλιστική» κυβέρνηση αποφασίζει να κόψει το ηλεκτρικό ρεύμα σε φτωχούς και ανάπηρους αδιακρίτως αν δεν πληρώσουν το χαράτσι που τους επιβάλλει, είναι αδύνατον να προχωρήσει σε θετικά μέτρα υπέρ των σκαφών αναψυχής (τα οποία σκάφη, ήδη από τον Μάρτιο του 2010 έχει θεωρήσει, και φορολογήσει, ως είδη πολυτελείας). Έτσι, η καταστροφή ενός δυνάμει εξαγωγικού κλάδου, το κλείσιμο δεκάδων επιχειρήσεων, και η καταδίκη σε ανεργία εκατοντάδων (ή και χιλιάδων) εργαζομένων, θεωρούνται ως «παράπλευρες απώλειες» σε ένα πόλεμο που ο κλάδος δεν προξένησε αλλά τελικά αποτέλεσε το μεγαλύτερο θύμα (γιατί οι κλάδοι αυτοκινήτου και μοτοσυκλέττας παρουσιάζουν πτώση 60% και 45% αντίστοιχα, διατηρούν όμως μία αναμφισβήτητη δυναμική και σε καινούρια οχήματα αλλά και στη βοηθητική βιομηχανία, δηλαδή service, ανταλλακτικά, συνεργεία και λοιπές υπηρεσίες. Στα σκάφη αναψυχής, η πραγματική πτώση πωλήσεων και τζίρου ξεπερνά το 90%!).
Κλείνοντας το σχόλιό μας, και πριν διαβάσετε την, όντως δραματική, επιστολή αγωνίας του ΣΕΚΑΠΛΑΣ-ΠΕΕΥ προς το –άμεσα υπεύθυνο- Υπουργείο Οικονομικών, να σας θυμίσουμε ότι σαν περιοδικό, είμαστε δυστυχώς οι πρώτοι που διαγνώσαμε την κατάσταση τον Ιούλιο του 2010, παρ’ ότι το μεγαλύτερο μέρος του κλάδου τελούσε τότε σε κατάσταση, αν όχι ευθυμίας, τουλάχιστον ηθελημένης άγνοιας ή «στρουθοκαμηλισμού». Φυσικά, καμμία εταιρεία σκαφών αναψυχής δεν θα μπορούσε να κάνει κάτι για να αντιστρέψει την κατάσταση, μια και η μόνη υπεύθυνη είναι η Κυβέρνηση και οι χειρισμοί της (σημειώστε ότι αυτό ισχύει για την κάθε κυβέρνηση της κάθε εποχής). Αυτό όμως που θα μπορούσαν να κάνουν οι εταιρείες βλέποντας την θύελλα να έρχεται, ήταν να μην συνεχίσουν να «ανοίγονται» και να περιορίσουν τα έξοδα και τις υποχρεώσεις τους εγκαίρως, πριν αρχίσουν να «φεσώνουν» η μία την άλλη δημιουργώντας ένα ντόμινο που ήδη κατέστρεψε πολλούς και απειλεί να καταστρέψει κι άλλους!
Το εξώφυλλο του «ΦΟΥΣΚΩΤΟ» τον Ιούλιο του 2010, για το οποίο ορισμένοι «κοντόφθαλμοι» είπαν ότι… «τρόμαξε τον κόσμο»! |
ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΣΕΚΑΠΛΑΣ -ΠΕΕΥ
ΠΡΟΣ: κ. Παντελή Οικονόμου
Αν. Υπουργό Οικονομικών
Αξιότιμε κύριε Υπουργέ,
1. Ο Σύνδεσμος Ελλήνων Κατασκευαστών Πολυεστερικών και Άλλων Σκαφών, Παρελκομένων, Εξαρτημάτων, Εμπόρων και Υπηρεσιών (ΣΕΚΑΠΛΑΣ-ΠΕΕΥ), με αφορμή τις πρόσφατες πληροφορίες που είδαν το φως της δημοσιότητας περί κατάρτισης νέου φορολογικού νομοσχεδίου, με την επιστολή του αυτή έχει την τιμή να σας παρακαλέσει όπως δεχτείτε αντιπροσωπεία του προκειμένου έγκυρα και με βάση επίσημα στοιχεία, σας ενημερώσει έτσι ώστε να ληφθούν οι σωστές αποφάσεις. Αναφέρουμε επίσης ότι το όλον θέμα έχει, από τον Σύνδεσμό μας, μελετηθεί σε βάθος και σε όλες τις παραμέτρους που το συνθέτουν συμπεριλαμβανομένων και των οικονομικών (φόρος πολυτελείας-ετήσια τεκμαρτή δαπάνη).
2. Ο κλάδος μας εκπροσωπεί, πανελλαδικά, άνω των τετρακοσίων (400) ελληνικών επιχειρήσεων όπως μεταποιητικές μονάδες κατασκευής λέμβων, φουσκωτών και πολυεστερικών σκαφών, ταχυπλόων σκαφών, μικρών καμπινάτων σκαφών, παρελκομένων αυτών καθώς και όλο το φάσμα των εισαγωγέων, εμπόρων, παροχέων υπηρεσιών που δραστηριοποιούνται σε ότι έχει σχέση με το «μικρό σκάφος» για αναψυχή, αλιεία καθώς και για ειδικές χρήσεις (σωστικά, επαγγελματικά μεταφοράς επιβατών-αλιευτικά-φορτηγά, στρατιωτικά, λιμενικά κ.λπ.).
Οι πωλήσεις μας και η παροχή υπηρεσιών των μελών μας είναι στο απόλυτο μηδέν με μηδενική επίσης παραγγελιοληψία για τους επόμενους μήνες.
Οι Τράπεζες μας αποκλείουν από οιαδήποτε χορήγηση κεφαλαίων κίνησης ενώ η προεξόφληση αξιογράφων γίνεται με δυσκολία και σε χαμηλότερα ποσοστά.
Οι αμοιβές του απασχολούμενου προσωπικού καταβάλλονται με δυσκολία, η αναπόφευκτη δε μείωση των θέσεων εργασίας δημιουργεί εκρηκτικό εργασιακό περιβάλλον.
Η επιβολή φόρου πολυτελείας σε συνδυασμό με την κατακόρυφη πτώση του ενδιαφέροντος μηδενίζει ήδη τις πωλήσεις άρα και τυχόν προσδοκώμενα έσοδα.
Τα επίσημα (από τις Λιμενικές Αρχές) αριθμητικά στοιχεία του έτους 2010 είναι αποκαρδιωτικά ενώ ακόμη χειρότερα είναι του Α΄ εξαμήνου του τρέχοντος έτους 2011.
Πολλοί συνάδελφοι έχουν ήδη κλείσει τις επιχειρήσεις τους.
Μεγάλος επίσης αριθμός συναδέλφων ασφυκτιούν από τα χρέη τους.
Το μικρό σκάφος θεωρείται από την Πολιτεία χλιδή και βάλλεται !!!
Ο ιδιοκτήτης βάρκας μετονομάσθηκε από βαρκάρης σε «σκαφάτος»
Και το σημαντικότερο:
Το 75% των ετησίως πωλούμενων μικρών σκαφών (λέμβων) είναι ελληνικής παραγωγής!! Κατασκευάζονται χειρονακτικά, με ότι αυτό σημαίνει για την ανεργία, και δεν εισάγονται όπως άλλα προϊόντα.
3. Όπως αποδεικνύεται από τα επίσημα στατιστικά στοιχεία των Λιμενικών Αρχών της χώρας μας κατά το έτος 2007 λεμβολογήθηκαν 11.112 μικρά σκάφη ολικού μήκους μέχρι και 10 μέτρων ενώ τα, επίσης, επίσημα στοιχεία του Α΄ εξαμήνου και τα προσδοκώμενα, αναλογικά, για το Β΄ εξάμηνο του τ.έ 2011 υπολογίζονται (συνολικά για το έτος 2011) σε 2.750.
Παρουσιάζεται, αναμφισβήτητα πλέον, μείωση, μεταξύ των ετών 2007 και 2011, κατά 8.362 μικρά σκάφη.
Κύριε Υπουργέ,
Είναι αναμφισβήτητο γεγονός ότι κάθε επαχθές μέτρο που λαμβάνει η Πολιτεία στην παραγωγική (και εμπορική) διαδικασία προϊόντων, εν προκειμένω στα σκάφη αναψυχής, δημιουργεί αναταράξεις με δυσμενείς οικονομικές συνέπειες τόσον στις επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στον συγκεκριμένο τομέα όσον και στην ίδια την Πολιτεία. Αντίθετα η κατάργηση του τεκμηρίου για τα σκάφη αναψυχής ολικού μήκους κάτω των δέκα (10) μέτρων το έτος 2002 είχε ως άμεσο αποτέλεσμα τον υπερδιπλασιασμό των πωλήσεων σκαφών ολικού μήκους μέχρι και δέκα (10) μέτρων κατά την επακολουθήσασα πενταετία, ενώ το 75% αυτών ήσαν ελληνικής κατασκευής. Πλέον αυτού δημιουργήθηκαν νέες θέσεις εργασίας, δόθηκε σημαντική ώθηση στο θαλάσσιο τουρισμό ενώ υπερδιπλασιάστηκαν τα έσοδα από τον Φ.Π.Α.
Η κατάργηση του τεκμηρίου για τα συγκεκριμένα σκάφη αποτέλεσε προϊόν μακρού διαλόγου με την Πολιτεία που υιοθέτησε την άποψη ότι το πενιχρό όφελος από την εφαρμογή των τεκμηρίων στο συγκεκριμένο πεδίο μαζί με την ατέλειωτη γραφειοκρατία που επιφέρει την παρακολούθησή τους δίνουν υπερβολικά αρνητικό αποτέλεσμα στον ισολογισμό σε σχέση με τους άμεσους και έμμεσους φόρους που εισπράττονται από την αύξηση της εγχώριας παραγωγής. Αυτό εξάλλου απεδείχθη περίτρανα στην πράξη από τα επίσημα στατιστικά στοιχεία που αποδεικνύουν τον υπερδιπλασιασμό των παραγόμενων στη χώρα μας σκαφών ολικού μήκους έως και 10 μέτρων .
Επισημαίνεται ότι σύμφωνα με τις διατάξεις αρμοδιότητας του Υπουργείου Ναυτιλίας (Άρθρο 5 του Γενικού Κανονισμού Λιμένα αριθ. 23, ΦΕΚ 231 τ.Β΄/01-3-2000) η καταχώριση στα Βιβλία Εγγραφής Μικρών Σκαφών (Β.Ε.Μ.Σ.) κάθε σκάφους και κινητήρα προϋποθέτει την υποβολή πρωτότυπων παραστατικών (τιμολογίων κ.λπ.), αποκλειομένης με τον τρόπο αυτό οποιασδήποτε περίπτωσης μη έκδοσης παραστατικού.
Στο επισυναπτόμενο ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ απεικονίζεται υπολογιστική μελέτη σχετική με τη μείωση των εσόδων του κρατικού προϋπολογισμού, αντίστοιχη της μείωσης του αριθμού των μικρών σκαφών που διατέθηκαν στην αγορά.
Κύριε Υπουργέ,
Μαζί με τις ευχές μας για την ευόδωση των καθηκόντων σας, παρακαλούμε και πάλι όπως δεχθείτε αντιπροσωπεία μας ορίζοντας ημερομηνία και ώρα συνάντησής μας.
Με τιμή
Για το ΣΕΚΑΠΛΑΣ ΠΕΕΥ
Ο Πρόεδρος Ο Γενικός Γραμματέας
Ηλίας Περιμένης Αλέξανδρος Ζέης
ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΙΚΗ ΜΕΛΕΤΗ
Ανήκει στην αναφορά ΣΕΚΑΠΛΑΣ-ΠΕΕΥ αριθ. 112/11ΕΤ
1. ΣΥΝΟΠΤΙΚΑ
Α΄ ΜΕΙΩΣΗ ΕΣΟΔΩΝ
ΚΡΑΤΙΚΟΥ ΠΡΟΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΥ
ΑΙΤΙΟΛΟΓΙΑ | ΕΥΡΩ |
ΑΠΟ Φ.Π.Α. | 39.808.758,00 |
ΑΠΟ Ε.Φ.Κ. | 5.602.540,00 |
ΑΠΟ ΕΚΔΟΣΗ ΑΔΕΙΩΝ ΑΛΙΕΙΑΣ – ΕΚΤΕΛΕΣΗΣ ΠΛΟΩΝ | 1.031.452,27 |
ΣΥΝΟΛΟ | 46.442.750,27 |
Β΄ ΜΕΙΩΣΗ ΕΣΟΔΩΝ ΤΡΙΤΩΝ (Ν.Α.Τ.)
ΑΠΟ ΔΙΑΘΕΣΗ ΕΝΤΥΠΩΝ ΑΔΕΙΩΝ ΑΛΙΕΙΑΣ | 961,630,00 Ευρώ |
ΓΕΝΙΚΟ ΣΥΝΟΛΟ 47.404.380,27 Ευρώ
2. ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ
Α΄ ΜΕΙΩΣΗ ΕΣΟΔΩΝ ΚΡΑΤΙΚΟΥ ΠΡΟΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΥ ΑΠΟ Φ.Π.Α.
Α1.: Από αγορά σκάφους, κινητήρα κ.λπ.
7.000,00 (Ευρώ-Αγορά 5/μετρου σκάφους φουσκωτού ή πολυεστερικού) + 6.200,00 (Ευρώ-Αγορά μ.ό. 50 ΗΡ εξωλέμβιου κινητήρα) + 1.000,00 (Ευρώ-Αγορά σωστικών/πυροσβεστικών εφοδίων) + 800,00 (Ευρώ-Αγορά ρυμουλκούμενου οχήματος - Trailer) = 15.000,00 Ευρώ Χ 8.362 (αριθμός μείωσης πωληθέντων σκαφών)= 125.430.000,00 Ευρώ Χ 23% (Φ.Π.Α.) = 28.848.900,00 Ευρώ.
Α2.: Από ασφάλιση σκαφών (άρθρα 8,9 του ν. 2743/1999, ΦΕΚ 211 Α΄).
8.362 (σκάφη) Χ 300,00 Ευρώ (μ.ό. ασφαλίστρων ετησίως χωρίς Φ.Π.Α.)= 2.508.600,00 Ευρώ Χ 23%= 576.978,00 Ευρώ.
Α3.: Από συντήρηση κινητήρων σκαφών.
8.362 (σκάφη) Χ 400,00 Ευρώ (μ.ό. ανά σκάφος ετησίως χωρίς Φ.Π.Α.)= 3.344.800,00 Ευρώ Χ 23%= 769.304,00 Ευρώ.
Α4.: Από τέλη ελλιμενισμού σε τουριστικούς λιμένες.
8.362 (σκάφη) Χ 300,00 Ευρώ (μηνιαίο δικαίωμα για 5/μετρο σκάφος χωρίς Φ.Π.Α.) =2508600 Ευρώ Χ 12 μήνες= 30.103.200,00 Ευρώ Χ 23%= 6.937.736,00 Ευρώ.
Α5.: Από κατανάλωση καυσίμων (βενζίνης). Σημερινή τιμή 1,70 Ευρώ.
8.362 (σκάφη) Χ 10 (λίτρα ημερησίως) = 83.620 X 100 (ημέρες ετησίως) = 8.362.000 (λίτρα βενζίνης ετησίως).
Ε.Φ.Κ. = 670 Ευρώ στα 1000 λίτρα = 5.602.540 Ευρώ.
ΦΠΑ 23%= 2.675.840 Ευρώ.
Β΄ ΜΕΙΩΣΗ ΛΟΙΠΩΝ ΕΣΟΔΩΝ ΚΡΑΤΙΚΟΥ ΠΡΟΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΥ
1. Όλα σχεδόν τα μικρά σκάφη εφοδιάζονται με άδεια αλιείας σκάφους ισχύος δύο (2) ετών (β.δ. 666/66, ΦΕΚ 160 Α΄).
Για σκάφος με κινητήρα (μ.ο.) 50 Η.Ρ. καταβάλλονται, υπέρ του κρατικού προϋπολογισμού, (άρθρο 6 του π.δ. 373/1985, ΦΕΚ 131 Α΄, όπως τροποποιήθηκε με την Κ.Υ.Α. αριθ. 251629/10-1-1994 ΦΕΚ 68 Β΄), 73,35 Ευρώ.
Κατά συνέπεια:
8.362 (σκάφη) Χ 73,35 (Ευρώ για κινητήρα 50 ΗΡ) = 613.352,27 Ευρώ.
2. Όλα τα μικρά σκάφη εφοδιάζονται με άδεια εκτέλεσης πλόων το αντίτιμο της οποίας έχει καθορισθεί στα 50,00 Ευρώ (Γενικός Κανονισμός Λιμένων αριθ. 45, ΦΕΚ 1535 τ.Β΄/04-08-2008), που αποτελεί έσοδο του κρατικού προϋπολογισμού (Ν. 3697/2008, ΦΕΚ 194 τ.Α΄/25-09-2008).
Κατά συνέπεια:
8.362 (σκάφη) Χ 50,00 (Ευρώ –Αγορά εντύπου άδειας) = 418.100,00 Ευρώ.
Δ΄ ΜΕΙΩΣΗ ΛΟΙΠΩΝ ΕΣΟΔΩΝ ΥΠΕΡ ΤΡΙΤΩΝ
1. Το αντίτιμο για την αγορά του βιβλιαρίου (άδειας αλιευτικού σκάφους), διετούς ισχύος, ανέρχεται στο ποσό των 35,00 Ευρώ (Υ.Α. αριθ.5437.7/12/01/3-12-2001, ΦΕΚ 1639 Β΄).
8362(σκάφη) Χ 35,00 (Αντίτιμο άδειας) = 292.670,00 Ευρώ.
2. Έστω ότι σε κάθε σκάφος, κατά μ.ό, επιβαίνουν τέσσερα (4) άτομα, τα οποία εφοδιάζονται με ατομική άδεια αλιείας, το αντίτιμο της οποίας ανέρχεται στα 20,00 Ευρώ (Υ.Α. αριθ.5437.7/12/01/3-12-2001, ΦΕΚ 1639 Β΄).
8362 (σκάφη) Χ 4 (άτομα) = 33.448.00 Χ 20,00 (Αντίτιμο άδειας) = 668.960,00 Ευρώ.
ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Το αντίτιμο της άδειας αλιευτικού σκάφους και της ατομικής άδειας αλιείας περιέρχεται στο πολύπαθο Ναυτικό Απομαχικό Ταμείο (Ν.Α.Τ.).
Δυστυχώς αν και αυτά τα υπομνήματα σε μια δίκαιη & ευνομούμενη κοινωνία θα θεωρούνταν ύψιστο εργαλείο για δίκαιη & αντικειμενική αξιολόγηση κρίσης νομοθετημάτων, αντίθετα χρησιμοποιούνται για την εύστοχη όσο το δυνατόν, αύξησης του αριθμού των πολιτών που θα εξαθλιωθούν, θα γίνουν αναξιοπρεπείς, δουλικοί και δυστυχισμένοι!!!
ΑπάντησηΔιαγραφή