Παρασκευή 16 Μαρτίου 2012

ΝΕΕΣ ΕΝΕΡΓΕΙΕΣ ΤΟΥ ΣΕΚΑΠΛΑΣ-ΠΕΕΥ ΠΡΟΣ ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ, ΓΙΑ ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΑ ΚΑΙ ΘΕΜΑΤΑ ΕΣΠΑ

Ο ΣΕΚΑΠΛΑΣ-ΠΕΕΥ συνεχίζει τις προσπάθειες για να βοηθήσει όσο είναι δυνατόν τα μέλη του και τον κλάδο σκαφών αναψυχής γενικότερα, αν όχι να ανακάμψει, τουλάχιστον να διατηρηθεί στη ζωή για τους επόμενους μήνες (ή και για ένα-δύο χρόνια), μέχρι να έρθει μοιραία η ανάπτυξη, μιά και ως γνωστόν οι χώρες ποτέ δεν πτωχεύουν: Πτωχεύουν μόνο οι άνθρωποι. 
  Στα πλαίσια αυτών των προσπαθειών, ο ΣΕΚΑΠΛΑΣ-ΠΕΕΥ έχει φροντίσει για επαφές της Ελληνικής αποστολής με Ρώσους εμπόρους ναυτικού κλάδου στην Έκθεση Σκαφών Μόσχας που θα γίνει τις επόμενες ημέρες, ενώ έστειλε και σχέδιο βελτίωσης υφιστάμενης νομοθεσίας (σχετικά με επαγγελματικά σκάφη) και απορρόφησης ΕΣΠΑ, καθώς και προτάσεις, στο Υπουργείο Ανάπτυξης. Αυτές τις προτάσεις δημοσιεύουμε αυτούσιες στη συνέχεια, και ελπίζουμε ότι σύντομα θα υπάρξουν και στο συγκεκριμένο Υπουργείο αλλά και στην Κυβέρνηση, πρόσφατα εκλεγμένοι ή/και σοβαροί άνθρωποι, που δεν θα ασχολούνται με το κόμμα και τον εαυτό τους (όπως δυστυχώς γίνεται στις περισσότερες περιπτώσεις, και διπλά δυστυχώς στο συγκεκριμένο Υπουργείο από το οποίο μπορούμε να περιμένουμε μόνο πολιτικά μανιφέστα και κινήσεις εντυπωσιασμού της κοινής γνώμης εν όψει εκλογών). Αυτά όλα ουδόλως επηρεάζουν τις προσπάθειες του ΣΕΚΑΠΛΑΣ-ΠΕΕΥ, και το μόνο που θα θέλαμε είναι λιγότερο "υπηρεσιακή σύνταξη" και περισσότερη φαντασία και σύγχρονο πνεύμα στις προτάσεις του.  Δημ. Παπ.


ΑΠΟ: ΣΕΚΑΠΛΑΣ-ΠΕΕΥ
ΠΡΟΣ: Υπ. Α.



ΘΕΜΑ: Νομοθετικά και θέματα ΕΣΠΑ
ΣΧΕΤ.: Επιστολή μας αριθ.

1. Στη συνέχεια της παραπάνω σχετικής σας γνωρίζουμε ότι χθες (15/3/2012) αντιπροσωπεία του Συνδέσμου μας μετείχε σε σύσκεψη που διοργανώθηκε στο Υπουργείο Ανάπτυξης Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας προκειμένου συζητηθούν εκτενώς οι προτάσεις μας όπως αυτές αναφέρονται, ως ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ, στο τέλος της επιστολής μας αυτής.
2. Στη σύσκεψη αυτή προήδρευσε ο Υπουργός Αναπληρωτής κ. Σωκράτης Ξυνίδης και συμμετείχαν ο Γενικός Γραμματέας Βιομηχανίας κ. Αλέξανδρος Φούρλας και υπηρεσιακοί παράγοντες των τομέων Βιομηχανίας, Ναυτιλίας και Αλιείας του ίδιου Υπουργείου.
3. Μετά από εποικοδομητική συζήτηση από της πλευράς του κ. Υπουργού παρασχέθηκε η διαβεβαίωση ότι:
-                  οι προτάσεις μας νομοθετικού χαρακτήρα θα εξετασθούν προς την κατεύθυνση να προστεθούν ως τροπολογίες στο υπό κατάθεση την προσεχή εβδομάδα, στην επιτροπή παραγωγής και εμπορίου της Βουλής των Ελλήνων, νομοσχέδιο και
- για τα συναφή θέματα του Εθνικού Στρατηγικού Πλαισίου Αναφοράς (Ε.Σ.Π.Α.) μας δόθηκε ενημερωτικό σημείωμα σύμφωνα με το οποίο:
«Σε μελλοντικές προκηρύξεις συναφούς περιεχομένου θα ληφθεί υπόψη το αίτημα του ΣΕΚΑΠΛΑΣ να συμπεριληφθούν οι ΚΑΔ που αναφέρονται. Σε κάθε περίπτωση εμείς θα ενημερώσουμε το ΥΠΠΟΤ (φορέας προκήρυξης του προγράμματος) τόσο για το αίτημα του ΣΕΚΑΠΛΑΣ όσο και για τη σχετική σύμφωνη γνώμης μας»
            4. Για κάθε περαιτέρω εξέλιξη θα σας ενημερώσουμε σχετικά.
5. Οι κ.κ. Υπουργός Σωκράτης Ξυνίδης και Γενικός Γραμματέας Αλέξανδρος Φούρλας προς τους οποίους κοινοποιείται η επιστολή μας αυτή παρακαλούνται όπως δεχθούν τις ευχαριστίες μας για τη φιλόκαλη διάθεση που επέδειξαν να ικανοποιήσουν τα απολύτως δίκαια και εύλογα αιτήματα του Συνδέσμου μας τα οποία άλλωστε κατατείνουν, μεταξύ των άλλων, στην αύξηση της απασχόλησης με τη δημιουργία νέων ευκαιριών δραστηριοποίησης

Με συναδελφικούς χαιρετισμούς

Για το Δ.Σ./Σ.Ε.ΚΑ.ΠΛ.Α.Σ.-Π.Ε.Υ.Υ.

Ο Πρόεδρος                      Ο Γενικός Γραμματέας

Ηλίας Περιμένης                           Αλέξανδρος Ζέης







ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Α΄

ΑΙΤΙΟΛΟΓΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗ
Με τις προτεινόμενες, πιο κάτω, ρυθμίσεις σκοπείται η διευκόλυνση των απασχολούμενων  με τις συναφείς δραστηριότητες στο θαλάσσιο χώρο με τη λήψη μέτρων που εκτιμάται βασίμως ότι θα συμβάλλουν στην έτι περαιτέρω ανάπτυξη του συγκεκριμένου τομέα σε όλες τις εκφάνσεις του από την κατασκευή/διάθεση στην αγορά μικρών σκαφών μέχρι και την παροχή υπηρεσιών. Αίρονται κατά συνέπεια οι ανασταλτικοί παράγοντες που απωθούσαν ή και δυσκόλευαν όσους επιθυμούσαν να δραστηριοποιηθούν ιδιαίτερα στον τομέα της παροχής θαλάσσιων εκδρομών  με σκάφη.
Τονίζεται ότι όμοια ρύθμιση, ως προς τη διακυβέρνηση μικρών σκαφών από κατόχους άδειας χειριστή ταχύπλοου σκάφους έχει:
α) συμπεριληφθεί στο ίδιο σχέδιο νόμου και συγκεκριμένα στο άρθρο 226 παργ. 3 και
β) θεσμοθετηθεί με το άρθρο 10 παργ. 1 του ν. 3409/2005 (ΦΕΚ 273 Α΄) για τα επιβατηγά σκάφη μεταφοράς αυτοδυτών και εξοπλισμού καταδύσεων.
Θεσμοθετείται επίσης νέα δραστηριότητα με την καθιέρωση ειδικής άδειας αλιείας επαγγελματικού επιβατηγού σκάφους, δραστηριότητα που ως γνωστόν είναι ευρέως διαδεδομένη στο εξωτερικό, ενώ και η πρόταση για καθορισμό εθνικής ημέρας θαλάσσιας αναψυχής με σκάφος (Boating day) που και αυτή είναι καθιερωμένη στο εξωτερικό, κινείται προς την ίδια κατεύθυνση.
1Η ΠΡΟΤΑΣΗ
Η παράγραφος 7 του άρθρου 213 του σχεδίου νόμου αντικαθίσταται ως ακολούθως
ΥΦΙΣΤΑΜΕΝΗ
ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΗ
    7. Επιτρέπεται η παραλαβή επιβατών με πλοία ή σκάφη, μεταφορικής ικανότητας κατώτερης των 20 επιβατών, για ημερήσια εκδρομή από λιμένες ή όρμους και αντιστρόφως. Με απόφαση του ΥΠ.Α.Α.Ν., καθορίζονται οι προϋποθέσεις και κάθε άλλη λεπτομέρεια για την εφαρμογή της παραγράφου αυτής.

     7. Επιτρέπεται η παραλαβή επιβατών με πλοία ή μικρά σκάφη, μεταφορικής ικανότητας μικρότερης των είκοσι (20) επιβατών, για θαλάσσια εκδρομή ή λήψη θαλάσσιου λουτρού  α) από και προς τον ίδιο λιμένα ή όρμο και β) από λιμένα ή όρμο σε παρακείμενες ακτές ή όρμους και αντιστρόφως
Εφόσον στην περιοχή δικαιοδοσίας της λιμενικής αρχής δεν προσφέρονται προσοντούχοι ναυτικοί κάτοχοι των προβλεπόμενων αποδεικτικών ναυτικής ικανότητας επιτρέπεται να διακυβερνούν τα πλοία ή μικρά σκάφη του προηγούμενου εδαφίου κάτοχοι επί τρία (3) τουλάχιστον έτη άδειας χειριστή ταχύπλοου σκάφους εφόσον αυτά:
     - είναι ολικού μήκους μέχρι και δώδεκα (12) μέτρων,
     - δεν θα απομακρύνονται από την πλησιέστερη ακτή σε απόσταση μεγαλύτερη των έξι (6) ναυτικών μιλίων και η απόσταση από το σημείο αναχώρησης μέχρι του αντίστοιχου προορισμού δεν θα είναι μεγαλύτερη από δέκα (10) ναυτικά μίλια.
      Οι κυβερνήτες-κάτοχοι της άδειας χειριστή ταχύπλοου σκάφους της παραγράφου αυτής οφείλουν να είναι ασφαλισμένοι σε δημόσιο ασφαλιστικό οργανισμό.
   Με απόφαση του Υπουργού, καθορίζονται οι όροι, οι προϋποθέσεις και κάθε άλλη συναφής λεπτομέρεια για την εφαρμογή της παραγράφου αυτής.
2Η ΠΡΟΤΑΣΗ
                 Μετά την παράγραφο 3 του άρθρου 225, του οποίου ο τίτλος από «Ατομική άδεια αλιείας» αντικαθίσταται σε «Αλιευτικά θέματα», προστίθεται η ακόλουθη παράγραφος:

            4. α) Μικρά σκάφη μεταφοράς επιβατών και επιβατηγά πλοία ολικού μήκους μέχρι και δώδεκα (12) μέτρων μπορούν να εφοδιάζονται με ειδική άδεια προκειμένου οι επιβαίνοντες σ’ αυτά επιδίδονται στην άσκηση της ερασιτεχνικής αλιείας.
β) Με προεδρικό διάταγμα, που εκδίδεται με πρόταση των Υπουργών Οικονομικών,   Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας και του κατά περίπτωση αρμόδιου Υπουργού καθορίζονται:
- οι όροι και προϋποθέσεις για τη χορήγηση της ειδικής άδειας.  
- τα δικαιολογητικά που υποβάλλονται με αίτηση για την απόδειξη της συνδρομής τους,
- η αρμόδια υπηρεσία έκδοσής της,
- ο τύπος και το περιεχόμενό της,
- το αντίτιμό της που αποτελεί έσοδο του κρατικού προϋπολογισμού,
- οι ειδικές απαγορεύσεις, υποχρεώσεις και περιορισμοί άσκησης της δραστηριότητας του κατόχου της άδειας και των επιβαινόντων,
- τα επιτρεπόμενα αλιευτικά εργαλεία.
- οι περιπτώσεις και η ακολουθητέα διαδικασία για την ανάκληση της άδειας,
- κάθε άλλη συναφής λεπτομέρεια και σχετικό θέμα.
Η άδεια ισχύει για πέντε (5) έτη και ανανεώνεται, για ισόχρονο, κάθε φορά, διάστημα, με την υποβολή σχετικής αίτησης εντός του τελευταίου τριμήνου πριν τη λήξη της. Στην αίτηση επισυνάπτονται:
 (α) υπεύθυνη δήλωση του άρθρου 8 του ν. 1599/1986 με την οποία δηλώνεται ότι εξακολουθούν να συντρέχουν οι όροι και προϋποθέσεις χορήγησης της άδειας και
 (β) πιστοποιητικά φορολογικής και ασφαλιστικής ενημερότητας, αντίστοιχα.
            γ) Οι διατάξεις της παραγράφου 7 του άρθρου 213 σχετικές με τη διακυβέρνηση πλοίων και μικρών σκαφών έχουν ανάλογη εφαρμογή.
δ) Οι παραβάτες των διατάξεων της παραγράφου αυτής και του προεδρικού διατάγματος που θα εκδοθεί τιμωρούνται με τις διοικητικές κυρώσεις της παραγράφου 2 σε συνδυασμό με την παράγραφο 4 του άρθρου 223 και με την τήρηση της καθοριζόμενης στο άρθρο αυτό διαδικασίας.
3Η ΠΡΟΤΑΣΗ
               Μετά την παράγραφο 4 του άρθρου 214 προστίθεται η ακόλουθη παράγραφος:
5. Καθιερώνεται η δεκάτη πέμπτη Ιουνίου κάθε έτους, ως εθνική ημέρα θαλάσσιας αναψυχής με σκάφος (Boating day). Οι εκδηλώσεις περιλαμβάνουν εκφώνηση ομιλιών για τη σημασία της θάλασσας, θαλάσσιες εκδρομές με σκάφη αναψυχής καθώς και γενικό σημαιοστολισμό, από την 08:00 ώρα μέχρι τη δύση του ηλίου της ημέρας της εορτής και φωταγώγηση από τη δύση του ηλίου της ίδιας ημέρας μέχρι τις πρωινές ώρες της επομένης, όλων των ελλιμενισμένων στους λιμένες υπό ελληνική σημαία πλοίων και προαιρετικώς των υπό ξένη σημαία (Άρθρο 155 του ν.δ. 187/1973, ΦΕΚ 261 Α΄). Το πρόγραμμα των εορταστικών εκδηλώσεων καταρτίζεται με απόφαση του οικείου Περιφερειάρχη σε συνεννόηση με τις κατά τόπους Λιμενικές Αρχές και ναυτικούς ομίλους ή σωματεία. Με προεδρικό διάταγμα που εκδίδεται με πρόταση των Υπουργών Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, Εσωτερικών και Προστασίας του Πολίτη ρυθμίζεται κάθε συναφής λεπτομέρεια για την εφαρμογή της παραγράφου αυτής.


Εθνικό Στρατηγικό Πλαίσιο Αναφοράς (Ε.Σ.Π.Α.)

          1. Πρόγραμμα «Εναλλακτικός Τουρισμός»
            Να κριθούν ως επιλέξιμες και να εξετασθούν όσες αιτήσεις έχουν υποβληθεί (και όσες υποβληθούν εφόσον χορηγηθεί παράταση της σχετικής πρόσκλησης εκδήλωσης ενδιαφέροντος,  ΦΕΚ 2037 Β΄/2011), από πρόσωπα εφοδιασμένα, μέχρι και το έτος 2011, με άδεια εκμίσθωσης σκαφών ολικού μήκους πάνω από 4,30 μέτρων, κατ’ εφαρμογή της Υπουργικής Απόφασης αριθ. με την οποία εγκρίθηκε ο Γενικός Κανονισμός Λιμένων (Γ.Κ.Λ.) αριθ. 38 (ΦΕΚ 748 τ.Β΄/19-5-2004), όπως μεταγενέστερα τροποποιήθηκε με το  Γ.Κ.Λ. αριθ. 45 (ΦΕΚ 1535 τ.Β΄/4-8-2008.

         ΚΑΔ: 77.34  Ενοικίαση και εκμίσθωση εξοπλισμού πλωτών μεταφορών
         77.34.10.01 Υπηρεσίες ενοικίασης λέμβων, χωρίς πλήρωμα

Ο παραπάνω Γ.Κ.Λ. αριθ. 38 περιέχει παρεμφερείς ρυθμίσεις προς αυτές του ν. 2743/99 (ΦΕΚ 211 Α΄), ο οποίος στην πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος (ΦΕΚ 2037 Β΄/2011) μνημονεύεται ως απαιτούμενο νομοθετικό πλαίσιο, όπως ενδεικτικά:
α) Κατάρτιση και υπογραφή ναυλοσυμφώνου (κατά το ν. 2743/99) ή ιδιωτικού συμφωνητικού (κατά το Γ.Κ.Λ. αριθ. 38).
β) Ελάχιστο χρονικό διάστημα ναύλωσης δώδεκα ώρες (κατά το ν. 2743/99) ή είκοσι τέσσερις ώρες (κατά το Γ.Κ.Λ. αριθ. 38).
γ) Απαραίτητο δικαιολογητικό για τη χορήγηση της άδειας η προσκόμιση  βεβαίωσης έναρξης εργασιών με αντικείμενο την εκμετάλλευση επαγγελματικών πλοίων αναψυχής, που εκδίδεται από την αρμόδια Δ.Ο.Υ. (κατά το ν. 2743/99) ή βεβαίωσης της αρμόδιας Δ.Ο.Υ. ότι έχει δηλωθεί έναρξη άσκησης επιτηδεύματος εκμισθωτή μηχανοκίνητων λέμβων και ταχύπλοων μικρών σκαφών (κατά το Γ.Κ.Λ. αριθ. 38).
Η παράθεση των παραπάνω παρεμφερών ρυθμίσεων των δύο νομοθετημάτων (Ν. 2743/99 και Γ.Κ.Λ. αριθ. 38) στοχεύει στο να τεκμηριώσει την άποψή μας η οποία συνίσταται στο ότι, για λόγους ίσης μεταχείρισης, θα πρέπει να αντιμετωπισθούν ανάλογα οι συναφείς επιχειρήσεις.
            2. Εξέταση της δυνατότητας χορήγησης ολιγόχρονης παράτασης της σχετικής πρόσκλησης εκδήλωσης ενδιαφέροντος (ΦΕΚ 2037 Β΄/2011).
3. Να συμπεριλαμβάνονται στο μέλλον οι παραπάνω ΚΑΔ στις εκδοθησόμενες συναφούς περιεχομένου προσκλήσεις εκδήλωσης ενδιαφέροντος


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου