Εδώ και χρόνια γράφουμε στο "ΦΟΥΣΚΩΤΟ" ότι τα πάρκινγκ σκαφών υπήρξαν η μεγαλύτερη "θαλασσινή" επινόηση μετά τα τρέιλερ. Και πράγματι, σκεφθείτε απλά, ότι χωρίς τα πάρκινγκ δεν θα είχαν πουληθεί ΧΙΛΙΑΔΕΣ σκάφη 7 έως 10 μέτρων τα προηγούμενα χρόνια, αφού δεν θα υπήρχε τρόπος σωστής αποθήκευσής τους (γιατί θέσεις στις μαρίνες δεν υπάρχουν- αφήστε δε τις τιμές), ενώ προφανώς δεν πρέπει να μένουν τα φουσκωτά στο νερό για πολλούς μήνες, μια και οι αεροθάλαμοι υφίστανται ταχεία και ανεπανόρθωτη φθορά.
Τα πάρκινγκ σκαφών έδωσαν τη λύση, ξεκινώντας ταπεινά με ένα περιφραγμένο οικόπεδο και ένα αγροτικό 4Χ4, προχωρώντας σε ασφαλτοστρώσεις ( μοιραίο σφάλμα που σας κοστίζει ετήσιες αλλαγές ρουλμάν στα διαξονικά και τριαξονικά τρέιλερ, γιατι στην άσφαλτο οι εσωτερικοί τροχοί ζορίζονται στις μανούβρες, ενώ στο χώμα "σπινάρουν"), αξιοποιώντας τα παρατημένα τρακτέρ για ανελκύσεις και καθελκύσεις, προσφέροντας πλήθος υπηρεσιών ( τις οποίες όμως καλό θα είναι να ελέγχετε ως προς την τεχνογνωσία, την υπευθυνότητα και την κοστολόγηση), και τελικά κατασκευάζοντας πάρκινγκ- υπερπαραγωγές υψηλών χρεώσεων και μεγάλων επενδύσεων, κάτι που δεν σχολιάζουμε απο επιχειρηματικής άποψης, παρατηρούμε όμως ότι τέτοιες εξελίξεις αποτελούν αντίφαση στην υποτιθέμενη ευκολία και απλότητα χαμηλού κόστους που προσφέρουν τα ρυμουλκούμενα σκάφη. Πάντως, παρά τις δυό- τρείς εξαιρέσεις των... "Bukingham parkings", είναι γεγονός ότι ο πολύς κόσμος προτιμά τα απλά, οικονομικά, "οικογενειακά", φιλικά πάρκινγκ για τις βάρκες του, όσο κι αν μερικοί εκ των ιδιοκτητών το έχουν παραδεί φιλικά το πράγμα και απέχουν απο το να χαρακτηριστούν σωστοί επιχειρηματίες- μάλλον γραφικούς τους λες (βέβαια, ότι πληρώνεις παίρνεις. Μερικοί ιδιοκτήτες σκαφών δε, παίρνουν χωρίς να πληρώνουν λόγω κρίσης, ας το πούμε κι αυτό).
Ενα ακόμα θέμα που στις μέρες μας μετράει πολύ, είναι η απόσταση. Πάει ο άλλος κάπου, δεκάδες χιλιόμετρα μακριά απο την κοντινή πόλη, και φτιάχνει πάρκινγκ επειδή εκεί βρήκε φτηνό οικόπεδο. Ναι, αλλά με τη βενζίνη στο Θεό, δεν είναι πιά τόσο εύκολο για όλους το συχνό πήγαινε- έλα 100 χλμ. τρείς τεσσερις φορές την εβδομάδα για να δούμε το σκάφος. Και είναι και το άλλο: Εχει καλή θάλασσα και όμορφους προορισμούς στην θαλάσσια περιοχή του απομακρυσμένου πάρκινγκ, ή πρέπει να κάναι κάποιος 15 μίλια για να βρεί παραλία για μπάνιο? Ω, ναι, όλοι ξέρουμε να βρίσκουμε θαυμάσιες δικαιολογίες για την επιλογή μας, ας είμαστε όμως πιο προσεκτικοί ΠΡΙΝ πάμε το σκάφος μας κάπου, γιατί μετά συνήθως "κολλάμε" και τραβιόμαστε κανα δυό χρόνια πριν αλλάξουμε μαγαζί και βρεθούμε ξανά "στα νερά μας".
Αυτά τα ολίγα σαν " εισαγωγή", και σε λίγες μέρες θα σας έχουμε ένα ωραιότατο μίνι αφιέρωμα στα πάρκινγκ της Αττικής, με αποστάσεις, προορισμούς, υπηρεσίες και φυσικά τιμές.
Τα πάρκινγκ σκαφών έδωσαν τη λύση, ξεκινώντας ταπεινά με ένα περιφραγμένο οικόπεδο και ένα αγροτικό 4Χ4, προχωρώντας σε ασφαλτοστρώσεις ( μοιραίο σφάλμα που σας κοστίζει ετήσιες αλλαγές ρουλμάν στα διαξονικά και τριαξονικά τρέιλερ, γιατι στην άσφαλτο οι εσωτερικοί τροχοί ζορίζονται στις μανούβρες, ενώ στο χώμα "σπινάρουν"), αξιοποιώντας τα παρατημένα τρακτέρ για ανελκύσεις και καθελκύσεις, προσφέροντας πλήθος υπηρεσιών ( τις οποίες όμως καλό θα είναι να ελέγχετε ως προς την τεχνογνωσία, την υπευθυνότητα και την κοστολόγηση), και τελικά κατασκευάζοντας πάρκινγκ- υπερπαραγωγές υψηλών χρεώσεων και μεγάλων επενδύσεων, κάτι που δεν σχολιάζουμε απο επιχειρηματικής άποψης, παρατηρούμε όμως ότι τέτοιες εξελίξεις αποτελούν αντίφαση στην υποτιθέμενη ευκολία και απλότητα χαμηλού κόστους που προσφέρουν τα ρυμουλκούμενα σκάφη. Πάντως, παρά τις δυό- τρείς εξαιρέσεις των... "Bukingham parkings", είναι γεγονός ότι ο πολύς κόσμος προτιμά τα απλά, οικονομικά, "οικογενειακά", φιλικά πάρκινγκ για τις βάρκες του, όσο κι αν μερικοί εκ των ιδιοκτητών το έχουν παραδεί φιλικά το πράγμα και απέχουν απο το να χαρακτηριστούν σωστοί επιχειρηματίες- μάλλον γραφικούς τους λες (βέβαια, ότι πληρώνεις παίρνεις. Μερικοί ιδιοκτήτες σκαφών δε, παίρνουν χωρίς να πληρώνουν λόγω κρίσης, ας το πούμε κι αυτό).
Ενα ακόμα θέμα που στις μέρες μας μετράει πολύ, είναι η απόσταση. Πάει ο άλλος κάπου, δεκάδες χιλιόμετρα μακριά απο την κοντινή πόλη, και φτιάχνει πάρκινγκ επειδή εκεί βρήκε φτηνό οικόπεδο. Ναι, αλλά με τη βενζίνη στο Θεό, δεν είναι πιά τόσο εύκολο για όλους το συχνό πήγαινε- έλα 100 χλμ. τρείς τεσσερις φορές την εβδομάδα για να δούμε το σκάφος. Και είναι και το άλλο: Εχει καλή θάλασσα και όμορφους προορισμούς στην θαλάσσια περιοχή του απομακρυσμένου πάρκινγκ, ή πρέπει να κάναι κάποιος 15 μίλια για να βρεί παραλία για μπάνιο? Ω, ναι, όλοι ξέρουμε να βρίσκουμε θαυμάσιες δικαιολογίες για την επιλογή μας, ας είμαστε όμως πιο προσεκτικοί ΠΡΙΝ πάμε το σκάφος μας κάπου, γιατί μετά συνήθως "κολλάμε" και τραβιόμαστε κανα δυό χρόνια πριν αλλάξουμε μαγαζί και βρεθούμε ξανά "στα νερά μας".
Αυτά τα ολίγα σαν " εισαγωγή", και σε λίγες μέρες θα σας έχουμε ένα ωραιότατο μίνι αφιέρωμα στα πάρκινγκ της Αττικής, με αποστάσεις, προορισμούς, υπηρεσίες και φυσικά τιμές.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου