Παρασκευή 17 Μαΐου 2013

Η ΝΕΑ YAMAHA F 200 ΑΛΛΑΖΕΙ ΤΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ.


Την τελευταία διετία, και συγκεκριμένα μετά την παρουσίαση της Honda BF 250 και της Mercury 150, τα εργοστάσια εξωλεμβίων έχουν περάσει σε μια παράξενη φάση "αναμονής", μια και δεν υπάρχει ο καταιγισμός των νέων  μοντέλων που ζήσαμε ολόκληρη την περασμένη δεκαετία. Υπάρχουν τρείς εξηγήσεις γι' αυτό και η πρώτη -και πιό εύκολη- είναι η Ευρωπαική ύφεση και η στασιμότητα των πωλήσεων του κλάδου παγκοσμίως στις μεσαίες-μεγάλες ιπποδυνάμεις. Ο δεύτερος λόγος είναι πιο απλός και πιο λογικός: Η "υπερπαρουσίαση" μοντέλων που προηγήθηκε, κάλυψε όχι μόνο τις τρέχουσες αλλά και τις μελλοντικές ανάγκες των καταναλωτών, αφού όντως σήμερα υπάρχουν εξαιρετικοί κινητήρες σε κάθε κατηγορία και το ναυτικό κοινό, κατα την άποψή μας, δεν έχει ακόμα συνειδητοποιήσει ούτε είναι σε θέση να απορροφήσει αυτή την αφθονία. Και ο τρίτος λόγος είναι καθάρά αυτός του "εμπορικού timing", καθώς τα εργοστάσια περιμένουν την κατάλληλη στιγμή σύμφωνα με τα δεδομένα της αγοράς και του ανταγωνισμού, για να παρουσιάσουν τους  ολοκαίνουργιους κινητήρες που στιγμή δεν έχουν σταματησει να σχεδιάζουν, δοκιμάζουν και κατασκευάζουν.
 Η δημοφιλής, όσο και πρακτική κατηγορία των 150 ίππων, αν θυμάστε πέρασε σε "ανώτερο επίπεδο" για πρώτη φορά με την Yamaha F 150, η οποία, λόγω μεγάλου κυβισμού, αναμενόταν σύντομα να αποκτήσει και ισχυρότερη έκδοση. Αυτό όμως έγινε απο την Suzuki, που με τις DF 150 και 175 ανέβηκε στην "ενδιάμεση" αυτή ισχύ, που έδωσε πολλές λύσεις σε μονή και διπλή τοποθέτηση για τα μικρότερα σκάφη. Και τώρα έρχεται η Yamaha να αλλάξει τα δεδομένα, όχι μόνο γιατί στέλνει για πρώτη φορά τις ατμοσφαιρικές τετρακύλινδρες εξωλέμβιες στους 200 ίππους, αλλά γιατί μετά απο 12 χρόνια εξέλιξης, οι τετράχρονες εξωλέμβιες φτάνουν τα μεγέθη των δίχρονων σε βάρος και σε κιλά ανά ίππο: Η νέα 200 στα 227 κιλά, είναι μόλις 4,5 κιλά πιο βαρειά απο την δίχρονη HPDI 200, ενώ είναι κατά ένα κιλό ελαφρύτερη απο την F150 και...50 κιλά ελαφρύτερη απο την V6 F200 των 3.3 λίτρων.
 Η νέα F200 βασίζεται στο μπλοκ της F150, αλλά πολλά έχουν αλλάξει: Ο κυβισμός ανέβηκε στα 2785 c.c. (απο 2670), ο χρονισμός των εκκεντροφόρων είναι μεταβλητός με σύστημα VCT, και η μείωση της μετάδοσης είναι σημαντικά μακρύτερη στο 1.86:1 (έναντι 2.00:1 της 150), για βελτίωση της ταχύτητας και της κατανάλωσης. Τα στοιχεία αυτά και οι πρώτες δοκιμές που ήδη έχουν γίνει σε Αυστραλία και Η.Π.Α., δείχνουν ότι αυτός ο κινητήρας θα αποδειχθεί ιδιαίτερα δημοφιλής σε τεράστια γκάμα μικρών, μεσαίων αλλά και μεγάλων σκαφών, αλλά θα πρωταγωνιστήσει και στον τομέα του repowering (κάτι που ενδιαφέρει πολύ και την δική μας αγορά, γιατί λόγω οικονομικών, θα κινηθούν και τα παλαιότερα μεταχειρισμένα σκάφη που θα έχουν ανάγκη νέων κινητήρων). Και πάνω σ' αυτόν τον τομέα, η νέα F200 έχει μερικά ακόμα πλεονεκτήματα, αφού έχει μελετηθεί έτσι ώστε να τοποθετείται  στις υπάρχουσες τρύπες του καθρέφτη και στις ίδιες γωνίες τριμ των παλαιότερων κινητήρων/ σκαφών, ενώ λόγω μικρού πλάτους "χωράει" σε στενούς καθρέφτες για διπλή τοποθέτηση, αντικαθιστώντας τις παλαιότερες δίχρονες.
 Ο νέος κινητήρας είναι αρχικά διαθέσιμος με μηχανικά χειριστήρια (έκδοση F 200 F), και μέσα στο καλοκαίρι με ηλεκτρονικά (F 200 G). Περισσότερα, και βέβαια το πρώτο πλήρες τεστ, θα διαβάσετε σ' αυτήν την ιστοσελίδα
  την 1η Ιουνίου  σε ένα άρθρο- έκπληξη, που θα δημοσιευθεί και στο επόμενο τεύχος του περιοδικού με ακόμα περισσότερες λεπτομέρειες και φωτογραφίες. Δ.Π.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου