Παρασκευή 23 Ιουλίου 2010

ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ΛΥΣΗ ΣΤΟ ΘΕΜΑ ΤΟΥ ΦΟΡΟΥ ΠΟΛΥΤΕΛΕΙΑΣ 10% ΤΩΝ ΦΟΥΣΚΩΤΩΝ R.I.B.


  Μετά από πέντε σχεδόν μήνες (από την ψήφιση του φορολογικού νομοσχεδίου στις αρχές Μαρτίου) και αφού το νέο Δ.Σ. του ΣΕΚΑΠΛΑΣ-ΠΕΕΥ προσπάθησε πολύ, δόθηκε μερική (τουλάχιστον) λύση στον ορισμό του φουσκωτού σκάφους, και στην διαφορά μεταξύ συμβατικού φουσκωτού και R.I.B. Ως γνωστόν, λόγω αυθαίρετης ερμηνείας, τα RIB (συνδυασμός πλαστικής γάστρας και βοηθητικών αεροθαλάμων) θεωρούντο ως «φουσκωτά», και εφ’ όσον είχαν βάρος άνω των 100 κιλών (!) πλήρωναν φόρο πολυτελείας 10% ακόμα κι αν το μήκος τους ήταν μικρό (3.00 έως 7,5 μέτρα!). Ευτυχώς που το Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη (που ελέγχει την Λιμενική Αστυνομία και τις Λιμενικές Αρχές) ανέλαβε δράση, καλύπτοντας τις ασάφειες των υπηρεσιών του Υπουργείου Οικονομικών (και των Τελωνείων), οι οποίες δημιούργησαν μεγάλα προβλήματα στην έκδοση αδειών πλόων ιδιαίτερα τον Ιούνιο και τον Ιούλιο.
-          Με την διαταγή  2129/91/2010/12-07-2010 της Διεύθυνσης Λιμενικής Αστυνομίας του Υπ. Προστασίας του Πολίτη προς τα Λιμεναρχεία, δόθηκαν οι ακόλουθες οδηγίες:

«  α) Φόρος πολυτελείας επιβάλλεται στα ιδιωτικά πλοία αναψυχής/ερασιτεχνικά σκάφη, ανεξαρτήτως υλικού κατασκευής, ολικού μήκους που υπερβαίνει τα 7,5 μέτρα. Επιβάλλεται επίσης και στα φουσκωτά σκάφη, ανεξαρτήτως μήκους, που έχουν βάρος που υπερβαίνει τα εκατό (100) χιλιόγραμμα. Ως φουσκωτά σκάφη (συμβατικά φουσκωτά), για την εφαρμογή της διάταξης περί φόρου πολυτελείας, νοούνται τα σκάφη τα οποία είναι εφοδιασμένα με έναν ή περισσότερους αεροθαλάμους, με ενσωματωμένη βαλβίδα πλήρωσης, με την προϋπόθεση ότι η μεταβολή της ατμοσφαιρικής πίεσης του αεροθαλάμου συνεπάγεται την μεταβολή του σχήματος και του όγκου αυτών, που τα καθιστά ακατάλληλα για την ναυσιπλοΐα. Για την εγγραφή στα Βιβλία Εγγραφής Μικρών Σκαφών (Β.Ε.Μ.Σ.), των σκαφών αυτών, θα πρέπει ο αιτών να προσκομίζει, μεταξύ των άλλων δικαιολογητικών, και βεβαίωση για την καταβολή του αναλογούντος φόρου πολυτελείας από την αρμόδια τελωνειακή αρχή.
     β) Φόρος πολυτελείας δεν επιβάλλεται στα ιδιωτικά πλοία αναψυχής/ερασιτεχνικά σκάφη ολικού μήκους που δεν υπερβαίνει τα 7,5 μέτρα.
Στην κατηγορία αυτή υπάγονται και:
- Τα «μικτά» σκάφη τύπου RIB (Rigid Inflatable Boat-Φουσκωτά με γάστρα), ολικού μήκους που δεν υπερβαίνει τα 7,5 μέτρα, τα οποία είναι κατασκευασμένα κατά το μεγαλύτερο μέρος τους από πολυεστερικό υλικό (γάστρα και κατάστρωμα) και έχουν δυνατότητα πλεύσης χωρίς την προσθήκη των αεροθαλάμων οι οποίοι προσδίδουν στο σκάφος περαιτέρω ευστάθεια και προστασία.
- Τα συμβατικά φουσκωτά, κατά την έννοια που δίδεται παραπάνω ανεξαρτήτως μήκους, με βάρος που δεν υπερβαίνει τα εκατό (100) χιλιόγραμμα.
  Για την εγγραφή στα Β.Ε.Μ.Σ. των φουσκωτών σκαφών με γάστρα (RIB) θα πρέπει να αναγράφεται στη Δήλωση Συμμόρφωσης (Declaration of Conformity) η υποβολή της οποίας προβλέπεται από την παράγραφο 1στ του άρθρου 5 του αριθ. 23 Γ.Κ.Λ. ή και στη βεβαίωση κατασκευαστή ή αντιπροσώπου κατασκευαστή ή διπλωματούχου ναυπηγού ή  πτυχιούχου ναυπηγού ή επαγγελματία κατασκευαστή αναλόγου είδους σκαφών ή Αναγνωρισμένου Οργανισμού η υποβολή της οποίας προβλέπεται, ανάλογα με την περίπτωση, από το άρθρο 16 του αριθ. 23 Γ.Κ.Λ., ένας από τους ακόλουθους κωδικούς Συνδυασμένης Ονοματολογίας (ΣΟ) του Καν. (ΕΟΚ) 2658/1987:
- ο κωδικός ΣΟ 8903 99 91, εφόσον το σκάφος φέρει εγκατεστημένο ή προορίζεται να φέρει εξωλέμβιο προωστικό κινητήρα ή
- ο κωδικός ΣΟ 8903 92 91, εφόσον το σκάφος δεν φέρει εγκατεστημένο ή προορίζεται να φέρει άλλον, εκτός από εξωλέμβιο, προωστικό κινητήρα.
  Για την εγγραφή στα Βιβλία Εγγραφής Μικρών Σκαφών (Β.Ε.Μ.Σ.)  των συμβατικών φουσκωτών κατά την έννοια που δίδεται παραπάνω, ανεξαρτήτως μήκους, με βάρος που δεν υπερβαίνει τα εκατό (100) χιλιόγραμμα θα αναγράφεται  ο κωδικός ΣΟ 8903 10 10

  Προσέξτε, όμως, μιά ασάφεια: Ενώ το φορολογικό νομοσχέδιο αλλά και η εγκύκλιος του Υπ. Οικονομικών ορίζουν ότι «για τα προϊόντα Ευρωπαϊκής Ένωσης και για τα εγχωρίως παραγόμενα (δηλαδή τα Ελληνικά σκάφη) ο φόρος πολυτελείας θα αποδίδεται στην ΔΟΥ του επιτηδευματία, είτε επί του τιμολογίου για τα εισαγόμενα είτε επί της λιανικής τιμής μειωμένης κατά 30% για τα Ελληνικής κατασκευής», η οδηγία του Υπ. Προστασίας του Πολίτη προς τα Λιμεναρχεία αναφέρει ότι «απαιτείται βεβαίωση για καταβολή φόρου πολυτελείας στην αρμόδια τελωνειακή αρχή». Είναι ενημερωμένα τα τελωνεία; Για ποιό λόγο τα Ελληνικής κατασκευής σκάφη θα πληρώνουν φόρο στα τελωνεία, και με ποιό μηχανισμό;
  Αυτά για σήμερα, και ελπίζουμε να έχει ληφθεί μέριμνα για όλα τα παραπάνω, ώστε να μην τραβήξει και τον Αύγουστο αυτή η ασυνεννοησία των αρμοδίων, που και τις επιχειρήσεις ταλαιπωρεί και έσοδα από το Κράτος στερεί.
  Καλό Σαββατοκύριακο, με 40ο C και 4/5-6 Β,ενώ από Τρίτη ετοιμάστε ομπρέλλες!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου