Πέμπτη 1 Ιουλίου 2010

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ ΦΟΥΣΚΩΤΩΝ ΣΚΑΦΩΝ ΧΙΟΣ 2-3-4 ΙΟΥΛΙΟΥ 2010



















 5η (6η) ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ ΦΟΥΣΚΩΤΩΝ ΣΚΑΦΩΝ
2-3-4 ΙΟΥΛΙΟΥ 2010
ΔΙΟΡΓΑΝΩΣΗ: Ο.Φ.Σ.Χ.
Κείμενο: The RIBCollars
Φωτ.: Αρχείου, Ο.Φ.Σ.Χ.

Η ΜΑΚΡΙΑ ΠΟΡΕΙΑ ΤΩΝ ΦΟΥΣΚΩΤΩΝ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΧΙΟ

  Η μακριά πορεία των φουσκωτών προς τη Χίο, ξεκίνησε στις αρχές του καλοκαιριού του 2009, στην διάρκεια της 4ης Πανελλήνιας Συγκέντρωσης στη Νάξο. Εκεί, ως είθισται, οι αντιπροσωπείες των Ομίλων παρουσίασαν τις προτάσεις τους για την ανάληψη της επόμενης διοργάνωσης. Και, σαν έτοιμος από καιρό, ο Ο.Φ.Σ.Χ. (Όμιλος Φουσκωτών Σκαφών Χίου) εμφάνισε ένα υπερπλήρες, άριστα μελετημένο και θαυμάσια δομημένο πρόγραμμα, το οποίο δεν άφηνε σε κανέναν αμφιβολία για το που θα έπρεπε και θα άξιζε να γίνει η Πανελλήνια του 2010. Κι αυτό όχι σαν ανταμοιβή για την προσπάθεια των συντελεστών του Ομίλου Φουσκωτών Χίου, που από την παρουσίαση ακόμα φαίνονταν να έχουν ξεπεράσει τον εαυτό τους, αλλά γιατί όντως η Συγκέντρωση προβλεπόταν μοναδική και αξεπέραστη. Βλέπετε, γνωρίζοντας τη δυσκολία της απόστασης, οι άνθρωποι του Ομίλου της Χίου φρόντισαν να “αποζημιώσουν” τους καλεσμένους τους Κυβερνήτες και τα πληρώματά τους με ένα πλούσιο πρόγραμμα εκδηλώσεων, αλλά και με μιά πρωτοφανή οργάνωση, για την οποία προφανώς χρειάστηκε να δουλέψουν πολλοί άνθρωποι για πολύ χρόνο. Έτσι, κατά την άποψή μας, εκτός του ταξιδιωτικού/ψυχαγωγικού μέρους (που αφορά το κάθε σκάφος-πλήρωμα ξεχωριστά) και της όλης “τελετουργίας” (που λίγο-πολύ ήταν ίδια με την περυσινή, και η επόμενη θα είναι επίσης ίδια), θα πρέπει να εστιάσουμε ακριβώς σ’ αυτή την διοοργάνωση και στις λεπτομέρειές της, που σίγουρα κόστισαν αρκετά χρήματα, αλλά μέσα σ’ αυτή την απίστευτη οικονομική κατηφόρα, περιπτώσεις σαν αυτή της Χίου μας κάνουν τουλάχιστον λίγο πιο αισιόδοξους, γιατί βλέπουμε ότι υπάρχουν μέρη στη χώρα μας όπου δεν έχει γίνει αντιληπτή η κρίση! Όσο για τον αριθμό των σκαφών που συμμετείχαν, τα οποία σύμφωνα με μετρήσεις συνεργατών μας ήταν περίπου 220 με 230 αλλά σύμφωνα με άλλες εκτιμήσεις 250, σίγουρα ήταν ΤΕΡΑΣΤΙΟΣ αν συνυπολογίσει κανείς τις πιό κάτω αποστάσεις (που μαζί με χάρτες είχε αναρτήσει ο Ο.Φ.Σ.Χ. στην ιστοσελίδα του):
Αλεξανδρούπολη-Χίος: 151 ν. μίλια
Χαλκίδα-Χίος: 148 ν.μ.
Ηράκλειο-Χίος: 190 ν.μ.
Χανιά-Χίος: 199 ν.μ.
Πειραιάς-Χίος: 148 ν.μ.
Λαύριο-Χίος: 111 ν.μ.
Θεσσαλονίκη-Χίος: 273 ν.μ.
(Σκύρος-Χίος: 102 ν.μ.)
Βόλος-Χίος: 185 ν.μ.
Ρόδος-Χίος: 180 ν.μ.
Λέρος-Χίος: 84 ν.μ.
Κως-Χίος: 107 ν.μ.
  Ένας λόγος λοιπόν για τον οποίο “δεν έσπασε το ρεκόρ συμμετοχών” ήταν η απόσταση, που δεν είναι όλοι πρόθυμοι και διατεθειμένοι να διανύσουν, αν και οι συμμετέχοντες Όμιλοι είχαν κάνει αξιέπαινες προσπάθειες για την ενημέρωση και την ασφάλεια των πληρωμάτων στις ομαδικές πλεύσεις τους. Εδώ, ως αναμενόταν, δουλειά επιπέδου... επιστημονικών σεμιναρίων έκανε το Δ.Σ. του Μ.Ο.Φ.Σ., του οποίου τα μέλη λίγο ακόμα και θα έπρεπε να περάσουν... αυστηρές εξετάσεις προκειμένου να κριθεί η ικανότητά τους να (συν)ταξιδεύσουν οργανωμένα! Πέραν του χιούμορ όμως, είναι πιθανόν (απλά “πιθανόν”), να υπάρχουν και κάποιοι ιδιοκτήτες σκαφών που ασφυκτιούν με την τόση οργάνωση και ομαδοποίηση, και προσπαθούν να “ταξιδεύουν” λίγο πιό απομονωμένοι και πιό ανεξάρτητα (αυτό που λένε “από μακριά και αγαπημένοι”). Πάντως, για τόσο μεγάλα ταξίδια, οι ομαδικές πλεύσεις πρώτον προσφέρουν την μέγιστη ασφάλεια, και δεύτερον απαιτούν πειθαρχία και υπακοή. Όποιος δεν συμφωνεί, πηγαίνει μόνος του (ή δεν πηγαίνει καθόλου).

Η ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΣΤΟ ΦΟΥΣΚΩΤΟ Νο 77 ΠΟΥ ΚΥΚΛΟΦΟΡΕΙ ΣΤΑ ΠΕΡΙΠΤΕΡΑ
 





Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου