Τετάρτη 28 Ιουλίου 2010

ΟΔΗΓΙΕΣ ΛΕΜΒΟΛΟΓΗΣΗΣ (ΜΕ ΤΟ ΦΟΡΟ ΠΟΛΥΤΕΛΕΙΑΣ 10%)

«ΙΣΟΡΡΟΠΕΙ» Η ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΜΕ ΤΟ ΦΟΡΟ ΠΟΛΥΤΕΛΕΙΑΣ 10% (ΑΝΩ ΤΩΝ 7,5 ΜΕΤΡΩΝ) ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΚΔΟΣΗ ΑΔΕΙΑΣ ΠΛΟΩΝ
  
  Σιγά-σιγά τείνει να ισορροπήσει η, μεταξύ άγνοιας και απελπισίας, κατάσταση που δημιουργήθηκε το τελευταίο δίμηνο μεταξύ ΔΟΥ, Τελωνείων, Υπουργείων, Λιμεναρχείων από τη μιά, και εμπόρων (και των πελατών τους) από την άλλη. Έχουμε λοιπόν και λέμε:

1)    Ολα τα πλαστικά, R.I.B., και «άλλα» σκάφη ΑΝΩ των 7,50 μέτρων, πρέπει να πληρώνουν φόρο πολυτελείας 10% στα Τελωνεία (που ΕΙΝΑΙ, πλέον, ενημερωμένα σχετικά), ανεξάρτητα από την προέλευσή τους.
Δηλαδή: Ευρωπαϊκά (Ε.Ε.), Ευρωπαϊκά εκτός Ε.Ε., τρίτων χωρών αλλά ΚΑΙ Ελληνικής κατασκευής σκάφη από 7,5 μ. και άνω (ντόπια που λένε!), όλα πληρώνουν 10% φόρο στα τελωνεία: α) Επί του τιμολογίου αγοράς τα εισαγόμενα, και β) Επί της λιανικής τιμής μείον 30% τα Ελληνικής κατασκευής (δηλαδή, ο κατασκευαστής οφείλει να έχει τιμοκατάλογο λιανικής, μόνο για τα σκάφη, άνευ εξοπλισμού και μηχανών).

2)    Το μήκος των 7,50 μέτρων μετριέται στα δύο ακραία σημεία του σκάφους άνευ των πρόσθετων τμημάτων (πασαρέλλες και δελφινιέρες). Δεν προσδιορίζεται, ωστόσο, αν στα R.I.B. αυτό αφορά τα άκρα των βοηθητικών-σταθεροποιητικών αεροθαλάμων, ή τα ακραία σημεία πλώρα-πρύμα της πολυεστερικής κατασκευής (που προσδιορίζει και το σκάφος ως R.I.B. ή «άλλο», διαφορετικά θα ήταν συμβατικό φουσκωτό).

3)    Όλα τα σκάφη, R.I.B. και πλαστικά ΕΩΣ 7,499 μέτρων, ΔΕΝ υποχρεούνται σε φόρο πολυτελείας 10%.

4)    Ο φόρος πολυτελείας 10% πληρώνεται στα Τελωνεία έως τις 25 του επόμενου μηνός από την έκδοση του τιμολογίου. Όμως, αφού απαιτείται από τα Λιμεναρχεία πληρωμή του φόρου για έκδοση άδειας πλόων, όλοι οι κατασκευαστές και οι εισαγωγείς θα πρέπει να περνούν από τα Τελωνεία αμέσως μετά την πώληση, διαφορετικά ο πελάτης τους δεν θα μπορεί να λεμβολογήσει το απόκτημά του.

5)    Τι γίνεται τώρα με τα σκάφη που λεμβολογήθηκαν μέχρι τον Ιούνιο, χωρίς να έχουν πληρώσει τον φόρο του 10%; (Γιατί τα Λιμεναρχεία δεν το ζητούσαν και γιατί κανείς δεν ήξερε ΠΟΥ να πάει να πληρώσει!). Σ’ αυτή την περίπτωση απαιτείται να προσκομισθούν στα Τελωνεία τα τιμολόγια για την βεβαίωση του φόρου), όμως τα τιμολόγια είναι κατατεθειμένα στα Λιμεναρχεία για την λεμβολόγηση! Πώς θα τα πάρει πίσω ο ιδιοκτήτης; (Για να γίνει αυτό πρέπει να ακυρωθεί η άδεια πλόων, και κατόπιν να επανεκδοθεί!).
  Αν δεν πληρωθεί ο φόρος, θα υπάρξει ποινή για τον πωλητή; (Αμ’ δεν θα υπάρξει;!).
  Τι γίνεται με τα σκάφη που είχαν εισαχθεί ΠΡΟ του Μαρτίου 2010 (δηλαδή, πριν τεθεί σε ισχύ ο φόρος πολυτελείας), αλλά λεμβολογούνται σήμερα;
  Υπάρχει –ή ετοιμάζεται- εγκύκλιος του Υπ. Οικονομικών προς τα Τελωνεία, που: α) Εξαιρεί της υποχρέωσης φόρου 10% τα αλεμβολόγητα σκάφη εισαγωγής ΕΩΣ τον Φεβρουάριο του 2010 (όπως συμβαίνει με τα αυτοκίνητα), και β) Κάνει δεκτά από τα Τελωνεία τα γνήσια αντίγραφα τιμολογίων, ώστε να πληρώσουν τον φόρο του 10% τα σκάφη που λεμβολογήθηκαν από Μάρτιο 2010 έως και Ιούνιο 2010, για να μην θεωρηθούν ως φοροφυγάδες οι έμποροι; Έχει κάνει σχετικό αίτημα ο ΣΕΚΑΠΛΑΣ-ΠΕΕΥ;
  Όταν έχουμε όλες τις απαντήσεις, θα επανέλθουμε. Προς το παρόν, τα τιμολόγιά σας και γραμμή στο Τελωνείο, ΠΡΙΝ το Λιμεναρχείο!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου